امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288577
۱۱۹
۱
۰
نسخه چاپی

تنها راه برون‌رفت از بحران‌های جامعه وکالت، الزامی شدن این حرفه است

تنها راه برون‌رفت از بحران‌های جامعه وکالت، الزامی شدن این حرفه است

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، تنها راه برون رفت از بحران‌های جامعه وکالت را الزامی شدن وکالت دانست.

به گزارش ایسنا، بهنام حبیب‌زاده مومن در مراسم هفتاد و یکمین سالروز استقلال نهاد وکالت گفت: از قوای سه‌گانه درخواست دارم تا لوایح، طرح‌ها و قوانینی تدوین و تصویب کنند که وکیل دادگستری در همه پرونده‌های قضایی حاضر شود و الزام به حضور وکیل مدافع دادگستری به قانون تبدیل شود چرا که الزامی شدن وکالت به تقویت عدل و داد خواهد انجامید و اگر وکلای دادگستری مورد اعتماد واقع شوند، نمایندگانی برای ایران قوی و توسعه یافته تر خواهند بود.

وی با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها گفت: این قانون دارای ایرادها و معایب زیادی است اما تحول در یک قانون زمانی است که این ایرادها گفته شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: تاثیر حقوقدان باید در تدوین قانون بهتر باشد و باید در اصلاح قوانین نقش موثری ایفا کند؛ البته به عنوان وکلای دادگستری اعتقاد داریم اجرای قانون بد و التزام به قانون ضرورت دارد، آنچنان که دو سال است وکلای دادگستری قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها را اجرا کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری دو آزمون وکالت براساس قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها به پذیرش حدود هفت هزار کارآموز وکالت اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که وکلای دادگستری باید دارای تخصص لازم باشند و پذیرش کارآموز با حداقل نمرات زیبنده نیست زیرا جان و مال و آبروی مردم به آنها سپرده می‌شود و کانون وکلای دادگستری با این موضوع مخالفت دارد و با اجرای قانون مخالفت نمی‌کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر لزوم اصلاح قانون و روشنگری در این زمینه به وضعیت نامطلوب وکلای دادگستری اشاره کرد و در این باره نیز گفت: اکنون بیش از ۲۵ درصد از وکلای دادگستری بیکار هستند. همچنین حدود ۴۰ درصد از وکلای دادگستری نیز کم کار هستند؛ بنابراین بسیاری از وکلا پرونده‌های وکالت خود را تمدید نمی‌کنند. تنها راه برون رفت از بحران‌های جامعه وکالت را الزامی شدن وکالت دانست.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در نظر گرفتن یک روز خاص در تقویم رسمی کشور را کمترین خواسته جامعه وکالت دانست و گفت: درج هفته وکالت و روز وکیل در تقویم رسمی کشور برای احقاق حق و عدالت کمترین انتظار جامعه وکالت است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید