امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287596
۹۵
۱
۰
نسخه چاپی
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

جاسم البدیوی: گام‌های محاسبه‌نشده اسرائیل عواقب فاجعه‌باری در پی خواهد داشت

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: گام‌های محاسبه‌نشده اسرائیل عواقب فاجعه‌باری در پی خواهد داشت

جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تحولات وضعیت نوار غزه را از نزدیک دنبال می کنند و با سایر کشورهای عربی برای توقف جنگ در ارتباط هستند.

البدیوی در گفت‌وگوی تلفنی با الجزیره با بیان اینکه همه کشورهای خلیج فارس با نگرانی شدید مداخله زمینی را تماشا می‌کنند، گام‌های محاسبه‌نشده اسرائیل را محکوم کرد که عواقب ناگواری در سراسر منطقه و جهان در پی خواهد داشت.

البدیوی کاری که اسرائیل انجام می دهد را یک جنگ وحشیانه و ویرانگر توصیف کرد و گفت که این جنگ مشمول هیچ قانونی نیست و بین غیرنظامی و نظامی تمایز قائل نمی شود و توسط پرسنل نظامی عاری از تمام احساسات انسانی انجام می شود.

وی گفت: شورای همکاری از همان لحظه اول در مسقط پایتخت عمان تشکیل شد و اقداماتی را انجام داد و پیامی مشترک به ریاست شورای امنیت ارسال کرد.

او شبانه روز با مصر، اردن و فلسطین هماهنگ می کند و «این فاجعه انسانی را که در غزه در حال وقوع است» پیگیری می کند. وی تاکید کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس از استفاده از هر آنچه که می توانند برای پایان دادن به رنج غزه دریغ نخواهند کرد و به قول وی برای جلوگیری از جنایتی که در حال وقوع است، دائماً با متحدان و شرکا در تماس هستند.

البدیوی درباره زبان آرام سخنرانی شورای همکاری خلیج فارس در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ترکیه و ایران، گفت: شورای همکاری اولین سازمان منطقه ای است که تشکیل جلسه داده و کمک مالی به غزه را اعلام کرده است. هدف ما کمک به پایان رنج مردم غزه است.

البدیوی در خصوص کمک‌ها تاکید کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس آماده هستند تا آنچه را که برای مردم غزه لازم است ارائه کنند، اما با رژیمی سروکار دارند که به هیچ رنج انسانی و آنچه مردم فلسطین در معرض آن هستند اهمیتی نمی‌دهد.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تأیید کرد که کمک‌ها در دسترس است و بیشتر به صورت دولتی و عمومی اعلام خواهد شد، اما مشکل این است که طرف اسرائیلی به خوبی با این موضوع برخورد نمی کند.

البدیوی گفت: عادی سازی روابط برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با اسرائیل هیچ ارتباطی با آنچه در غزه رخ می دهد ندارد. وی گفت: موضع کنونی شورا این است که بدون توجه به عادی سازی قبلی، فعلی یا آینده، جنایتی را که در غزه اتفاق می افتد، متوقف کند.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید