امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288402
۹۵
۱
۰
نسخه چاپی

جذاب‌ترین لهجه دنیا؛ چه زبانی بهترین لهجه را دارد؟

طبق یک نظرسنجی جدید از شش هزار شهروند بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و ایالات متحده جذاب‌ترین زبان جهان و اروپا مشخص شد

جذاب‌ترین لهجه دنیا؛ چه زبانی بهترین لهجه را دارد؟

طبق یک نظرسنجی جدید از شش هزار شهروند بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و ایالات متحده جذاب‌ترین زبان جهان و اروپا مشخص شد.

نظرسنجی قبلی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، زبان فرانسوی را جذاب‌ترین (سکسی‌ترین) زبان جهان نامیده بود اما در بررسی جدید زبان دیگری جایگزین آن شد.

نظرسنجی امسال نشان داد که ایتالیایی اکنون به‌عنوان جذاب‌ترین زبان جهان رتبه‌بندی شده است.

طبق نظرسنجی صورت گرفته از سوی پلتفرم آموزش زبان «بابل»، پاسخ دهندگان بین‌المللی ایتالیایی را به‌عنوان «سکسی‌ترین»، «عاشقانه‌ترین» و «پرشورترین» زبان‌ها تلقی کردند.

نوئل ولف، معلم زبان پلتفرم بابل به دیلی میل گفت: «ویژگی‌های خاصی در زبان ایتالیایی وجود دارد که ممکن است به جذابیت آن کمک کند.»

ولف اضافه کرد: «افزایش و کاهش صدا در زبان ایتالیایی می‌تواند یک کیفیت موسیقایی ایجاد کند که برخی افراد آن را جذاب می‌دانند.»

او تصریح کرد: «ویژگی‌های آوایی خاصی مانند چرخیدن صداهای «آر» ‘r’ می‌تواند در ایتالیایی متمایز باشند که برای بسیاری جذاب تلقی می‌شود.»

نتایج نظرسنجی همچنین نشان داد آلمانی برای «مستقیم‌ترین» زبان و انگلیسی بریتانیایی برای «محترمانه‌ترین» زبان انتخاب شدند.

بیش از دو سوم بریتانیایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی گفته‌اند احساس می‌کنند اگر شریک عاطفی زندگی‌شان زبان مادری متفاوتی داشته باشد یادگیری این زبان به ایجاد ارتباط عاطفی قوی‌تری بین آن‌ها کمک می‌کند.

با این حال کمی بیش از یک چهارم بریتانیایی‌ها گفتند که شنیدم «دوستت دارم» در زبان مادری آن‌ها معنای بیشتری دارد.

نظرسنجی این موسسه در سال ۲۰۱۷ از ۱۵ هزار نفر، فرانسوی را جذاب‌ترین زبان و لهجه شناسایی کرد و ایتالیایی در آن سال دوم شد.

پتی آدانک، استاد ادراک و تولید گفتار در کالج لندن در آن زبان گفته بود که انگلیسی‌زبان‌ها به ملودی زبان‌هایی مانند فرانسوی و ایتالیایی جذب می‌شوند.

وی افزوده بود که در مقایسه زبان‌هایی مانند تایلندی یا ماندارین می‌تواند خشن به‌نظر برسند زیرا از تمایزات لحنی استفاده می‌کنند و بسیار غیرطبیعی و غیرمنتظره به نظر می‌رسند.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید