امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286962
۱۴۲
۱
۰
نسخه چاپی
رئیس مرکز وکلا قوه قضاییه اعلام کرد:

جذب ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموخته حقوق توسط مرکز وکلا

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموخته حقوق توسط این مرکز جذب شده که اکنون در حال گذراندن دوره کارآموزی وکالت هستند.

جذب ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموخته حقوق توسط مرکز وکلا

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموخته حقوق توسط این مرکز جذب شده که اکنون در حال گذراندن دوره کارآموزی وکالت هستند.

حسن عبدلیان پور جمعه ۲۰ مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز به عنوان زیرمجموعه قوه قضاییه با ۸۰ هزار عضو یکی از تاثیرگذارترین نهادها در کل کشور است، عنوان کرد: در موضوع کارشناس نیز مراحل جذب انجام شده است و از طرفی شمار قابل توجهی مشاور خانواده نیز با این مرکز همکاری دارند.

او با اشاره به استفاده از روش‌های تبلیغاتی و بهره از فرهنگسراها، بیلبوردهای تبلیغاتی، آموزش همگانی و ...، اعلام کرد: طرح وکلا در مساجد راه‌اندازی شده و شبانه وکلا در ۳۰۰ مسجد حضور می‌یابند و به مردم خدمت می‌کنند،حدود ۴۰۰ وکیل نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کنند.

عبدلیان‌پور با یادآوری اهمیت ایجاد یک بانک اطلاعات حقوقی، گفت: سامانه «مسیر» برای ارائه مشاوره به زوج‌ها در راستای کاهش آمار طلاق راه‌اندازی شده که دو جلسه رایگان و دو جلسه دیگر اجباراً باید بعد از تقاضای طلاق بگذرانند و هدف ما ایجاد تاخیر برای پشیمانی زوج‌ها برای طلاق است. امسال نیز آزمون برگزار خواهد شد تا مشاوران خانواده به تعداد مورد نیاز جذب شوند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه‌ قضاییه همچنین با ارائه توضیحاتی در جذب مشاوران خانواده و راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده بیان کرد: بحث وکالت تخصصی به صورت ویژه شروع شده و به زودی اولین گروه از وکلای متخصص در حوزه‌های ورزشی، سایبری، قراردادی و غیره فارغ التحصیل می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به عدم آگاهی مردم به حقوق و ایجاد پرونده به این دلیل، گفت: سامانه ۱۲۹ در این حوزه مغفول مانده که مردم با تماس به این سامانه یک وکیل به صورت رایگان به آنها مشاوره حقوقی تخصصی می‌دهد و نرم افزار «حقوق عامه» نیز در این زمینه به صورت تصویری و نوشتاری ساخته شده و در حال ارتقا است که با استفاده از آن می‌توان از احکام حقوقی مطلع شد.

عبدلیان پور با یادآوری اهمیت آموزش حقوق در سطوح مختلف جامعه و از سنین نوجوانی، خاطرنشان کرد که باید کلید واژه‌های حقوقی وارد دروس شده و نوجوانان با مباحث حقوقی آشنا شوند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید