امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286341
۱۸۶
۱
۰
نسخه چاپی
رییس کل دادگستری استان اصفهان اعلام کرد

جزییات حکم توماج صالحی/ حبس، ممنوعیت خروج از کشور و فعالیت‌ مرتبط با موسیقی

جزییات حکم توماج صالحی/ حبس، ممنوعیت خروج از کشور و فعالیت‌ مرتبط با موسیقی

رییس کل دادگستری استان اصفهان جزئیاتی از حکم صادره برای توماج صالحی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری رییس کل دادگستری استان با اشاره به پیگیری و نظارت دادگستری بر روند تشکیل پرونده، تحقیقات مقدماتی و رسیدگی بدوی به پرونده توماج صالحی اظهار کرد: از ابتدای تشکیل پرونده تا انجام مراحل تحقیقات مقدماتی، صدور کیفرخواست، برگزاری دادگاه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اصفهان و صدور حکم، دادگستری استان برابر موازین و قوانین، نظارت‌ها و پیگیری‌های لازم را به‌عمل آورده است.

وی افزود: دادرسی، با قاطعیت و بی‌طرفی انجام شد و متهم طبق قانون مجاز به داشتن وکیل بوده که از وکیل تعیینی استفاده کرده است.

رییس دستگاه قضایی استان عناوین اتهامی متهم که در کیفرخواست ذکر شده بود را ۸ مورد عنوان کرد و افزود: از تعداد ۸عنوان اتهامی، دو مورد حکم برائت صادر شد و در شش عنوان دیگر، دادگاه وفق قانون تعیین مجازات کرده است.

جعفری اضافه کرد: جمع کل محکومیت توماج صالحی در شش عنوان اتهامی ۱۸ سال و ۳ ماه حبس، پرداخت ۲۳۰ میلیون ریال جزای نقدی، تحمل چهل ضربه شلاق (به‌خاطر اخلال در نظم عمومی) و اعمال مجازات‌های تکمیلی بوده است اما با توجه به تعدد جرم و تعدد مجازات، طبق قانون مجازات اشد به‌علاوه یک چهارم، یعنی پنج سال حبس به‌علاوه یک سال و سه ماه حبس، جمعا شش سال و سه ماه حبس در این پرونده برای متهم در نظر گرفته شد.

وی در ادامه به شش ماه حبس تعلیقی متهم در پرونده‌ای دیگر که در سال ۱۴۰۰ تشکیل شده بود اشاره و تصریح کرد: متهم در پرونده‌ای دیگر در سال ۱۴۰۰ به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود که به دلیل عدم انقضای مدت تعلیق، پس از قطعیت حکم، این شش ماه حبس نیز به شش سال و سه ماه اضافه خواهد شد.

جعفری در پایان به مجازات‌های تکمیلی توماج صالحی نیز اشاره کرد و گفت: مجازات‌های تکمیلی متهم شامل دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت از انجام فعالیت‌های مرتبط با موسیقی و الزام به حضور در کارگاه‌ها و دوره‌های و کلاس‌های مهارت زندگی که زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در حال برگزاری است؛ بوده و این مجازات‌های تکمیلی برای وی اعمال می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید