امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 264219
۱۵۷۰
۱
۱
نسخه چاپی
حذف کنکور

حذف کنکور در هنرستان ها از سال 97

در سال 97 هنرجویان بدون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند و تمام ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است

حذف کنکور در هنرستان ها از سال 97
 

به گزارش حقوق نیوز در راستای حذف تدریجی کنکور از نظام آموزشی کشور از سال 97 هنرجویان بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه می شوند.

محسن حسینی مقدم مدیر کل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف کنکور هنرجویان در سال‌های آینده عنوان کرد: با توجه به تغییر و تحولات نظام آموزشی سال گذشته از 41 رشته هنرستانی نزدیک به 31 رشته بدون کنکور و با شرط معدل پذیرش دانشجو انجام دادند و امسال هم قرار بر این شده تا به طور کلی تمام رشته‌ها بدون کنکور برگزار شوند.

وی ادامه داد: در سال 97 هنرجویان بدون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند و تمام ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است.

حسینی مقدم تصریح کرد: البته علاوه بر دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌های علمی و کاربردی و سما هم پذیرش دانشجو را در دستور کار داشتند اما اکنون آمادگی کامل دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای این فرصت را فراهم می‌کنند تا تمام هنرجویان امکان تحصیل در دانشگاه‌ها را داشته باشند.

مدیر کل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش درباره حذف کاردانی پیوسته که از سوی وزارت علوم مطرح شده است، گفت: در حال رایزنی با وزارت علوم هستیم تا به نتایج مثبتی در این مورد برسیم و هنوز برنامه مشخصی برای سال 98 وجود ندارد تا اینکه در جلسات سنجش و پذیرش با وزارت علوم به نتیجه برسیم.

وی یادآور شد: وزارت علوم معتقد است هنرجویان بعد از گذراندن سه سال دوره هنرستان باید دوره دو ساله کاردانی را بگذرانند که درباره این تصمیم در حال بررسی ابعاد مختلف آن هستیم.

انتهای پیام

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید