امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277020
۳۸۳
۱
۰
نسخه چاپی

حضور همتی در وزارت کشور برای طرح برخی گلایه‌ها و تخلفات

حضور همتی در وزارت کشور برای طرح برخی گلایه‌ها و تخلفات

همتی برای طرح برخی مشکلات و گلایه‌ها و تخلفات با وزیر کشور دیدار کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی قبل در محل ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی پس از ورود به وزارت کشور در ستاد انتخابات حاضر شد. گفته می شود او برای طرح برخی مشکلات و گلایه‌ها و تخلفات با وزیر کشور دیدار کرد.

جهانبخش خانجانی نماینده عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان این که لحظاتی پیش آقای همتی وزارت کشور را ترک کرده اند حضور وی را برای عرض خسته نباشید به وزیر اعلام کرد و درباره نامه منتشر شده منسوب به رئیس ستاد رییسی اظهار داشت: نامه نامناسبی است و اکنون خدمت وزیر کشور بودیم و ایشان فرمود سعی می‌کنیم با رعایت مقررات این انتخابات را پیش ببریم.

وی افزود: هنوز شمارش آرا  و  تجمیع آنها انجام نشده، کاندیدایی ادعایی می کند. این حرف‌ها و رفتارها، ناپخته  و نادرست است.

وی با تکذیب مهندسی بودن انتخابات درباره درباره قطعی سیستم ها گفت: این موضوع را باید مسئولین وزارت کشور بگویند. وزیر کشور گفتند تمام تلاش خودشان را می‌کنند که همه چیز رعایت شود و حقی ضایع نشود.   نامه منصوب حرف ناصواب است.  

نماینده همتی در وزارت کشور بیان کرد: خود آنها باید این را بگویند اما آن چیزی که مطرح بود این است که وزارت کشور تمام تلاش خودش را می‌کند که تمام انتخابات را به نحو احسن اجرا کند و ما نیز چیزی جز این از وزارت کشور توقع نداریم.

وی ادامه داد: امیدوارم که ذائقه مردم را با این رفتارهای نادرست برای به دست آوردن چهارسال کرسی ریاست جمهوری تلخ نکنیم و آنها را فریب ندهیم.  

خانجانی درباره میزان مشارکت گفت: عددهایی که اکنون منتشر شده حدود ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار رای تا ساعت ۲ بامداد است. بسیاری از مردم در شعب هستند اما طبق مصوبه ستاد کرونا تا ساعت ۲ بیشتر اخذ رای انجام نمی‌گیرد.

وی خاطر نشان گرد: ما و آقای همتی از وزیر کشور خواستیم که وقت اخذ رای تمدید شود اما گفتند که طبق مصوبه‌ای از شورای نگهبان داریم این امکان فراهم نیست.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.  

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید