امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288457
۵۸
۱
۰
نسخه چاپی
پیش‌بینی‌های لازم برای انتخابات ۱۱ اسفند

حضور یک بازرس، به ازای هر ۱۳ عضو هیات‌های اجرایی مستقر در شعب

حضور یک بازرس، به ازای هر ۱۳ عضو هیات‌های اجرایی مستقر در شعب

به همت استانداران و مدیران کل بازرسی و ادارات کل استان‌ها زنجیره‌ای از بازرسی برای انتخابات پیش رو تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا،  ۶۶ هزار نفر در هیات‌های بازرسی استانی و شهرستانی ، بازرسی بر حسن جریان انتخابات را عهده دارند، یعنی  به ازای هر ۱۳ نفر عضو هیات‌های اجرایی مستقر در شعب اخذ رای، یک بازرس حضور دارد.

در انتخابات ۱۱ اسفند در بیش از ۹۰ هزار نقطه از کشور شعب ثابت و سیار اخذ رای مستقر خواهد بود.

حدود ۵۰ درصد از روسای هیاتهای بازرسی استان‌ها از معاونین استانداران و نیمی دیگر از مدیران کل بازرسی استانداری انتخاب شده‌اند. ساماندهی شعب انتخابات از وظایف بازرسان است.

بین راهبردهای چهارگانه ای که مقام معظم رهبری برای انتخابات مطلوب مطرح کرده‌اند، راهبرد سلامت و امنیت، بیشتر در حوزه کاری بازرسان انتخابات قرار دارد و این تکلیف به مثابه حق الناس بر دوش کارکنان این حوزه است. به استناد قوانین و مقررات در هر سازمان ، دستگاه و نهادی، مجموعه های نظارتی بالاترین اختیارات را بر اساس شرح وظایف‌شان دارا هستند. این موضوع در مجموعه‌های کلانی همچون شورای نگهبان و مجلس، قوه قضائیه و مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی گرفته تا تمامی ادارات و حوزه های نظارتی وجود دارد و این امر حاکی از درک درست قانونگذار از اهمیت بازرسی و نظارت است.

محمد مهدی عارف‌پور رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور در این زمینه گفته است: این تصور  که «به دلیل ایام انتخابات گزارش تخلفات صلاح نیست»، از اساس نادرست است. چنین ملاحظه ای در ساختار و خانواده وزارت کشور وجود ندارد و وزیر محترم کشور نیز در امر انتخابات به خصوص تاکید دارند که هرگونه تخلفی، در هر سطحی و در هر زمانی مورد برخورد قاطع قرار بگیرد. هیات‌های بازرسی در حفاظت از سلامت انتخابات به شکلی مصمم و قاطع ورود خواهند داشت، اما این روند از جایگاه قانونی و نه با رویکردی قدرت طلبانه صورت خواهد گرفت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید