امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287458
۱۱۲
۱
۰
نسخه چاپی

حماس از موضع پوتین در رد تجاوز به غزه قدردانی کزد

عصر دیروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد ما از موضع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد تجاوزات مستمر علیه مردم ما و نپذیرفتن محاصره غزه، قطع کمک‌های امدادی از غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان امن در آنجا قدردانی می‌کنیم

حماس از موضع پوتین در رد تجاوز به غزه قدردانی کزد

به گزارش الجزیره جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از مواضع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در قبال حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه قدردانی کرد.

این جنبش عصر دیروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد ما از موضع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد تجاوزات مستمر علیه مردم ما و نپذیرفتن محاصره غزه، قطع کمک‌های امدادی از غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان امن در آنجا قدردانی می‌کنیم.

این جنبش همچنین استقبال خود را از "تلاش های خستگی ناپذیر روسیه با هدف توقف تجاوزات وحشیانه و سیستماتیک علیه مردم فلسطین در نوار غزه" تایید کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه، محاصره ارتش اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را به محاصره شهر لنینگراد روسیه توسط آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و خواستار حل مناقشه از طریق میانجیگری شد.

پوتین با بیان اینکه محاصره شدید اسرائیل در نوار غزه که بیش از دو میلیون نفر در آن زندگی می کنند غیرقابل قبول است، گفت: باید به فکر شهروندان فلسطینی باشیم که از تشدید نظامی اسرائیل رنج می برند. وی هشدار داد که عملیات زمینی اسرائیل در غزه منجر به افزایش تلفات غیرنظامیان خواهد شد.

پوتین گفت که استفاده از سلاح های سنگین در مناطق مسکونی "مملو از عواقب جدی برای همه طرف ها" است، اما او گفت که اسرائیل پس از قرار گرفتن در معرض "حمله بی سابقه" حق دفاع از خود را دارد و خواستار تلاش برای دستیابی به آتش بس شد و گفت که مذاکرات باید به سمت راه حل سوق داده شود.

با ادامه عملیات «طوفان الاقصی» که مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات اشغالگران و شهرک نشینان به مردم فلسطین و مقدسات آنها در روز شنبه گذشته آغاز شد، نیروهای اشغالگر اسرائیل به حملات خود به نوار غزه ادامه می‌دهند و هزاران شهید و مجروح و تخریب گسترده ساختمان‌های مسکونی و تأسیسات حیاتی را بر جای گذاشتند.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید