امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286978
۱۳۹
۱
۰
نسخه چاپی

حمله مسلحانه به شاهچراغ/اعزام ۴ تیم واکنش سریع هلال احمر/دستور وزیر کشور برای پیگیری سریع حادثه

حمله مسلحانه به شاهچراغ/اعزام ۴ تیم واکنش سریع هلال احمر/دستور وزیر کشور برای پیگیری سریع حادثه

در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح به حرم مطهر شاهچراغ که تعدادی از زائران و مجاوران مجروح شده یا به شهادت رسیده اند و داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، وزیر کشور در تماس با استاندار فارس دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.

دستورات وزیر کشور به استاندار فارس در پی حمله تروریستی به شاهچراغ

به گزارش ایسنا، در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه به عمل آورند.

وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایسنا، در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح به حرم مطهر شاهچراغ که از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند، تا کنون ۴ نفر به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اخبار رسیده به ایسنا، که حاکی از وقوع یک حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) است و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است،  ۲ نفر از خادمان در محدوده باب المهدی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع)، مورد اصابت گلوله این حمله تروریستی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از اعزام ۴ تیم واکنش سریع هلال‌احمر به محل حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) خبر داد.

حسین درویشی شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: ساعت ۱۹:۳۴ امروز، وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال‌احمر گزارش شد.

او خاطرنشان کرد: با اعلام این حادثه، چهار تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، چهارم آبان سال گذشته نیز حرم مطهر حضرت شاهچراغ مورد حمله تروریستی قرار گرفت که منجر به شهادت ۱۳ هموطن و زخمی شدن بیش از ۲۵ تن از زائران و مجاوران حرم شد که عاملان آن تیرماه گذشته اعدام شدند.

درب‌های حرم بسته شد

به دنبال حمله تروریستی دوباره به حرم شاهچراغ (ع) در شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد درهای این حرم مطهر بسته شد و کل اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.

اخبار اولیه حاکی از حضور ۲ تروریست در این حادثه تروریستی بوده و بر اساس گزارش های دریافتی یکی از مهاجمان این حادثه دستگیر شده است.

به گفته یکی از مسئولان این حرم مطهر، چهار تن شامل ۲ خادم و ۲ زائر در این حادثه مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: حال مضروبان وخیم است.

هم‌چنین تعداد مجروحان تاکنون ۷ نفر اعلام شده است.

ادامه دارد...

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید