امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288269
۵۸
۱
۰
نسخه چاپی

حمله موشکی به ۴ پایگاه آمریکا در منطقه/ انهدام کشتی انگلیسی با حمله موشکی یمن/ آماده شدن اسرائیل برای عملیات گسترده علیه لبنان

حمله موشکی به ۴ پایگاه آمریکا در منطقه، انهدام کشتی انگلیسی با حمله موشکی یمن، آماده شدن اسرائیل برای عملیات گسترده علیه لبنان، گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و همتای قطری درباره دارایی‌های ایران و شلیک چند موشک کروز توسط کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی به ۴ پایگاه آمریکا در منطقه/ انهدام کشتی انگلیسی با حمله موشکی یمن/ آماده شدن اسرائیل برای عملیات گسترده علیه لبنان

حمله موشکی به ۴ پایگاه آمریکا در منطقه، انهدام کشتی انگلیسی با حمله موشکی یمن، آماده شدن اسرائیل برای عملیات گسترده علیه لبنان، گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و همتای قطری درباره دارایی‌های ایران و شلیک چند موشک کروز توسط کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

مقاومت اسلامی عراق عصر و شامگاه شنبه، چهار پایگاه آمریکا در خاک عراق و سوریه را هدف قرار داد.

این گروه عصر شنبه، پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» در سوریه را هدف حمله راکتی خود قرار داد.

مقاومت عراق همچنین شامگاه شنبه پایگاه‌های «عین الاسد» در عراق و «خربت عدنان» در سوریه را هدف حمله پهپادی قرار داد.

 مقاومت اسلامی عراق همچنین شنبه شب، پایگاه غیرقانونی آمریکا در میدان نفتی «العمر» در سوریه را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق بارها اعلام کرده تا زمانی حملاتش به مواضع آمریکا در منطقه متوقف می‌شود که رژیم صهیونیستی دست از حملات خود علیه غزه  کشتار فلسطینیان بردارد.

انهدام کشتی انگلیسی با حمله موشکی یمن

 فرماندهی مرکزی آمریکا بامداد یکشنبه تایید کرد که ارتش یمن روز شنبه با موشک بالستیک ضدکشتی، نفتکش «مارلین لواندا» را در خلیج عدن هدف قرار داد.

در بیانیه سنتکام آمده است: «این حمله، منجر به آتش‌سوزی بزرگی در این کشتی حامل پرچم جزایر مارشال شد که با کمک نیروی دریایی آمریکا، هند و فرانسه خاموش شد.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ارتش آمریکا در این‌ باره افزود: «این حمله تلفات جانی نداشت و کشتی همچنان قابل دریانوردی است و به مسیر قبلی خود بازگشته است.»

پیش از این، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه از حمله موشکی به یک نفتکش متعلق به انگلیس در خلیج عدن خبر داده بود.

آماده شدن اسرائیل برای عملیات گسترده علیه لبنان

شبکه تلویزیونی ال بی سی (LBC ) شنبه شب فاش کرد، یک کشور عربی در گزارشی محرمانه به مقامات حزب الله گفت که رژیم صهیونیستی برای حمله گسترده به عمق خاک لبنان با هدف آشوب در این کشور آماده می شود.

 شبکه تلویزیونی ال بی سی (LBC) شنبه شب به نقل از منابع آگاه بدون اشاره به نام کشور عربی گزارش داد، این کشور به مقامات امنیتی جنبش مقاومت لبنان هشدار داده که رژیم نامشروع اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به خاک لبنان است تا اوضاع کشور را ملتهب کند.

در ادامه تحرکات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، رسانه‌های این رژیم نیز گزارش دادند که هزاران سرباز تیپ گولانی که غزه را ترک کرده‌اند به مرز شمالی (با لبنان) رسیدند و صدها تانک نیز به سمت مرزهای لبنان حرکت کردند.

اطلاعات حمله به لبنان از سوی رژیم صهیونیستی در حالی فاش شده که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ۲۴ دی ماه در مصاحبه‌ با شبکه ۱۴ تلویزیون، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به حزب‌الله لبنان و استمرار جنگ علیه نوار غزه و متوقف نشدن آن را خواستار شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و همتای قطری درباره دارایی‌های ایران

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر روز شنبه، هفتم بهمن ماه تلفنی با حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی، آخرین موضوعات دوجانبه، غزه و منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، مناسبات رو به رشد دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و درباره نحوه استفاده ایران از دارایی‌هایی آزاد شده نزد قطر گفت: قطر و آمریکا به توافق موجود متعهد هستند و مطابق توافق بانک مرکزی ایران و قطر مراحل اجرایی در حال انجام است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۳ آذر ماه نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت که منابع آزاد شده ایران در قطر در دسترس ایران بوده و هست و می‌توانیم متناسب با نیازهای خود از آن استفاده کنیم.

امیرعبداللهیان و همتای قطری همچنین امروز در این رایزنی تلفنی آخرین تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار دادند و تأکید کردند که اکنون عمده کنشگران بر توقف جنگ در غزه و تمرکز جدی بر راهکار سیاسی تأکید دارند.

شلیک چند موشک کروز توسط کره شمالی

 ستاد مشترک ارتش کره جنوبی یکشنبه اعلام کرد که کره شمالی چند موشک کروز به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، جزئیاتی در مورد تعداد موشک‌های شلیک شده منتشر نکرد اما گفت که رصد و هشیاری خود را افزایش داده و با آمریکا برای تحلیل این اتفاق همکاری می‌کند.

آمریکا و متحدانش می‌گویند که کره شمالی تقابل با آنها را افزایش داده است اما واشنگتن و سئول اعلام کرده‌اند که نشانه‌ای در مورد قصد پیونگ یانگ برای حمله قریب‌الوقوع به آنها نیافته‌اند.

تحلیگران و مقام‌های دولتی معتقدند با توجه به اینکه کره شمالی توسعه موشک‌های بالستیک را شدت بخشیده و همکاری با روسیه را افزایش داده و از اتحاد با کره جنوبی صرف نظر کرده است، انتظار می‌رود که پیونگ یانگ اقدامات تحریک‌آمیز انجام دهد.

کره شمالی به تازگی اعلام کرد یک موشک بالستیک با سوخت جامد را که حامل یک کلاهک جنگی هایپرسونیک (فرا صوت) بوده به عنوان بخشی از فعالیت‌های معمول خود در راستای توسعه سامانه‌های تسلیحاتی، آزمایش کرد.

کره شمالی چندی پیش نهادهای مرتبط با اتحاد دو کره را منحل کرد و کیم جونگ اون رهبر این کشور خواستار تغییرات در قانون اساسی برای مجاز شمردن «اشغال» کره جنوبی در جنگ شد.

  • منبع
  • تابناک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید