امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280696
۲۲۴
۱
۰
نسخه چاپی

حکم جست و جوی ترامپ: اف بی آی فایل های فوق محرمانه را از اقامتگاه ترامپ ضبط کرد

بر اساس حکم بازرسی، اف‌ بی‌ آی پرونده‌ های بسیار محرمانه را در بازرسی املاک دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در فلوریدا در هفته جاری کشف و ضبط کرد.

حکم جست و جوی ترامپ: اف بی آی فایل های فوق محرمانه را از اقامتگاه ترامپ ضبط کرد

حکم بازرسی اف‌ بی‌ آی از اقامتگاه شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا نشان می‌دهد ماموران فدرال ۱۱ مجموعه سند و مدرک را از خانه او ضبط کرده‌اند.

پلیس فدرال آمریکا اوایل این هفته اقامتگاه مارآلارگوی آقای ترامپ را در فلوریدا بازرسی کرده بود و روز پنجشنبه وزارت دادگستری آمریکا از دادگاه خواست تا مهر و موم حکم بازرسی این محل را بشکند.

پیش از آنکه مهر و موم توسط دادگاه شکسته شود چندین شبکه خبری آمریکایی گزارش دادند نسخه‌ای از این حکم بازرسی را دیده‌اند.

ترامپ هرگونه کار غیرقانونی را رد کرده است و می‌گوید این اسناد محرمانه نبودند.

در پی شکسته شدن لاک سند هفت صفحه‌ای، که شامل حکم بازرسی اقامتگاه ترامپ بود، مشخص شد که ماموران اف بی آی به دنبال آن بوده‌اند که آیا قانون مقابله با جاسوسی که نگهداری اسناد محرمانه و یا حساس امنیتی را ممنوع می‌کند نقض شده است یا نه.

برداشتن اسناد و یا اقلام طبقه‌بندی شده طبق این قانون ممنوع است.

ترامپ خود هنگام ریاست جمهوری، جریمه چنین کاری را افزایش داد و حالا مجازات این کار بالغ بر ۵ سال حبس است.

در حکم بازرسی آمده است که از جمله مناطق جستجو شده در مارآلاگو، دفتر ۴۵ و انبارها بوده اما اتاق‌های اختصاصی مهمان که توسط ترامپ و کارکنانش استفاده می‌شده بازرسی نشده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده که این اسناد شامل ۲۰ جعبه، پوشه‌های عکس و نامه درخواست عفوی که به از طرف راجر استون، استراتژیست و متحد دیرین ترامپ نوشته شده است.

این روزنامه نوشته است که اطلاعاتی نیز درباره «رئیس جمهوری فرانسه» به دست آمده اما جزئیات بیشتری را مشخص نکرده است.

فهرستی که برخی رسانه‌های آمریکایی به آن دسترسی پیدا کرده‌اند نشان می‌دهد که دست کم یکی از مجموعه اسناد مهر فوق محرمانه دارد.

در بیانیه‌ای که ترامپ در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده است آمده اسناد ضبط شده همه در «مکانی امن» قرار داشته‌اند و او مشکلی با بازپس دادن اسناد بدون حکم بازرسی نداشته است. او نوشته «هر وقت می‌خواستند می‌توانستند اسناد را بگیرند. کافی بود بپرسند».

این اولین بار است که ملکی از یک رئیس جمهور سابق آمریکا در چارچوب تحقیقات مجرمانه بازرسی می‌شود.

ترامپ و بسیاری از متحدان جمهوری خواه او می‌گویند این کار با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

استدلال حقوقی حامیان ترامپ، که تا حدی مورد سئوال بوده، این است که او به عنوان رئیس جمهوری اختیار دارد که این اسناد را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کند. اما کارشناسان حقوقی به رسانه‌های آمریکا گفته‌اند که مشخص نیست دادگاه چنین استدلالی را بپذیرد.

تام دوپری، وکیلی که پیشتر با وزارت دادگستری آمریکا همکاری می‌کرده می‌گوید: باید فرم پر کنند. باید مجوزهای خاص صادر کنند. نمی‌توانند صرفا بگویند که اسناد را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کرده‌اند.

تیلور بودویچ یک سخنگوی ترامپ، به سی‌بی‌اس، در آمریکا گفت دولت جو بایدن در تلاش است که بحران ایجاد شده با یورش به اقامتگاه ترامپ را مدیریت کند. آقای بودویچ افزود که این عملیات نه تنها بی‌سابقه که غیرضروری بوده است.

سخنگوی ترامپ دولت بایدن را متهم کرد که تلاش می‌کند با دروغ پراکنی و نیش و کنایه تسلیحاتی کردن دولت علیه رقیب سیاسی اصلی خود را توجیه کند.

نیروهای حافظ نظم و قانون در سراسر کشور بر اساس گزارش‌های تهدیدهایی را رصد می‌کنند که در پی فاش شدن بازرسی اف بی آی از اقامتگاه ترامپ افزایش یافته است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید