امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285661
۱۱۱
۱
۰
نسخه چاپی

خبرگزاری دولت از قول یک منبع آگاه امنیتی: در حمله پلیس آلبانی، ۲ نفر از اعضای منافقین کشته شدند؛ ۳۶ نفر نیز زخمی شدند؛ ۷۰ نفر بازداشت شدند

بلدی کوچی وزیر کشور آلبانی گفت: مطابق توافق میان ما و اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند اما آنها با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند.

خبرگزاری دولت از قول یک منبع آگاه امنیتی: در حمله پلیس آلبانی، ۲ نفر از اعضای منافقین کشته شدند؛ ۳۶ نفر نیز زخمی شدند؛ ۷۰ نفر بازداشت شدند

بلدی کوچی وزیر کشور آلبانی گفت: مطابق توافق میان ما و اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند اما آنها با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند.

کوچی که به اتفاق محمد رومبولاکو رئیس پلیس ملی آلبانی در یک کنفرانس مشترک خبری حضور داشت، درخصوص درگیری رخ داده در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین واقع در مانزه، افزود: عملیات روز سه‌شنبه مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است.

بر اساس گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت به نقل از فرانس ۲۴، وزیر کشور آلبانی با بیان اینکه افسران پلیس فقط برای اجرای دستور دادگاه برای توقیف برخی از وسائل الکترونیکی غیرمتعارف به این کمپ مراجعه کرده بودند، گفت: در جریان این حادثه تعدادی از افسران پلیس در اردوگاه اشرف-۳ در نزدیکی شهر مانزه (شهری کوچک واقع در در ۳۰ کیلومتری غرب تیرانا پایتخت آلبانی) مجروح شدند.

کوچی با تاکید بر اینکه از نحوه برخورد ساکنان کمپ اشرف – ۳ با افسران پلیس آلبانی خشمگین و آزرده است، افزود: برخی از ساکنان کمپ سعی کردند مانع از انجام وظیفه نیروهای پلیس که برای توقیف دستگاه‌های رایانه‌ مستقر در ۱۷ ساختمان این کمپ به آنجا رفته بودند، شوند و سران آنها نیز با پلیس همکاری نکردند.

وزیر کشور آلبانی در ادامه و در پاسخ به پرسشی درباره ماهیت تخلفات گروهک منافقین، پاسخ این پرسش را در حوزه اختیارات «دفتر ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته» آلبانی و دادستانی این کشور دانست و گفت: این سازمان تحقیقاتی را در مورد فعالیت‌های مشکوک سیاسی توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) آغاز کرده است.

رئیس پلیس ملی آلبانی نیز در ادامه این کنفرانس خبری با بیان اینکه در جریان درگیری که بر اثر ممانعت اعضای کمپ با انجام وظیفه قانونی نیروی پلیس رخ داد، ۱۵ افسر پلیس مجروح شدند، افزود: ما تمام مراقبت‌های لازم را انجام دادیم تا از بروز هرگونه درگیری با ساکنان این کمپ اجتناب کنیم.

پلیس ملی آلبانی هم در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرد، گفت: افسران پلیس بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم و به دلیل نقض توافق‌‎ها و تعهدات در سال ۲۰۱۴ از سوی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در حالی که آنها صرفا به دلیل اهداف بشردوستانه در این کشور اسکان داده شده‌اند، عمل کرده‌اند.

به نوشته فرانس ۲۴، رسانه های محلی گزارش دادند که این عملیات پلیس ملی آلبانی بخشی از تحقیقات در مورد جرایم سایبری بوده است و افسران پلیس ۱۵۰ رایانه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را توقیف کردند.

تارنمای "آلبانین دیلی نیوز" نیز عصر سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد پس از ورود پلیس آلبانی به کمپ گروهک تروریستی منافقین، تنش و درگیری بین اعضای این گروهک و نیروهای پلیس رخ داده است.

پلیس آلبانی روز سه‌شنبه هشداری مبنی بر درگیری بین اعضای این گروهک تروریستی دریافت کرده است.

به گفته وزارت کشور آلبانی، پلیس ایالتی این کشور با همکاری دادستان ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته، مامور رسیدگی به وضعیت اعضای گروهک تروریستی منافقین شده‌اند.

در بیانیه وزارت کشور آلبانی همچنین روی این مساله تاکید شده است که اعضای گروهک تروریستی منافقین به شروط تعیین شده از سوی مقامات این کشور عمل نکرده و اقدام به درگیری کرده‌اند.

در همین پیوند دادستان آلبانی اعلام کرده است: اقدامات و فعالیت‌های منافقین در خاک آلبانی بر خلاف توافق‌های صورت گرفته بین دولت و این گروهک صورت گرفته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از آلبانی، اعضای گروهک تروریستی منافقین در مقابل نیروهای پلیس این کشور مقاومت داشتند. در این حادثه تلفات جانی گزارش نشده و وزارت کشور آلبانی در حالی بررسی موضوع است.

همچنین به دنبال عملیات روز جاری (سه‌شنبه) پلیس آلبانی علیه کمپ اشرف ۳ گروهک تروریستی منافقین، بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در شبکه‌های اجتماعی غیرفعال شده است.

یک منبع آگاه امنیتی در همین خصوص در گفت وگو با ایرنا، اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از اردوگاه منافقین در آلبانی، در جریان عملیات امروز پلیس ضد تروریسم آلبانی ۲ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین به هلاکت رسیده‌اند و ۳۶ نفر نیز زخمی شده‌اند.

وی گفت: در این عملیات همچنین ۷۰ نفر از اعضای منافقین نیز توسط پلیس ضد تروریسم آلبانی بازداشت شده‌اند و همچنین تعدادی دیگر از اعضای این گروهک نیز برای مظلوم‌نمایی اقدام به خودزنی در صحنه عملیات کرده‌اند.

این منبع آگاه امنیتی اعلام کرد: پلیس ضدتروریسم آلبانی تاکنون بارها درخواست فراهم شدن امکان بازرسی از کمپ اشرف ۳ را ارائه کرده بود و که برخی از این درخواست‌ها با تذکر و اخطار همراه بوده اما با این وجود امنافقین به این درخواست‌ها مبنی بر حضور و بازرسی از این کمپ تن ندادند که نهایتا به دلیل نگرانی از انجام برخی عملیات خرابکارانه و تروریستی توسط این گروه در آلبانی، امروز پلیس ضد تروریسم آلبانی وارد عمل شده است.

وی تاکید کرد: در پی این عملیات، تجهیزات الکترونیکی و وسایل غیرمتعارفی از جمله تعدادی پهپاد، در کمپ اشرف ۳ کشف شده و ضبط شده و به همین دلیل از زمان اجرای عملیات پلیس ضد تروریسم آلبانی در کمپ اشرف ۳ بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در توییتر از جمله برخی حساب‌های مشهور از دسترس خارج شده‌اند و هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند.

همچنین خبرگزاری رویترز هم در گزارشی اعلام کرد که دولت فرانسه با ارسال نامه‌ای به سران گروهک منافقین به آنها اطلاع داده که امسال برگزاری تجمع سالانه در شهر پاریس ممنوع است و آنها اجازه برگزاری این تجمع را ندارند.

رویترز در این گزارش افزود: این ممنوعیت در حالی صورت می‌گیرد که قدرت‌های غربی به دنبال کاهش تنش با ایران هستند و امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران تماس تلفنی ۹۰ دقیقه‌ای داشت.

پلیس پاریس نیز در پاسخ به پرسش رویترز درباره دلایل اعلام این تصمیم در بیانیه‌ای ضمن تائید این ممنوعیت اعلام کرد: این تجمع به دلیل شرایط ژئوپلیتیکی باعث ایجاد مشکلات امنیتی و اختلال در نظم عمومی می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید