امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280482
۵۲۲
۱
۰
نسخه چاپی

خود مدیریتی چیست؟ (7 مهارت برای بهبود آن)

خود مدیریتی چیست؟ (7 مهارت برای بهبود آن)

توسعه خود مدیریتی یک فرآیند درون نگر است. این نیاز به یک فرو رفتن عمیق صادقانه در هوش هیجانی، کنترل خود و سبک رهبری شما دارد که در آن متوجه می‌شوید واقعاً چقدر خود را تنظیم می‌کنید.

مطمئناً آسان نیست، اما خود مدیریتی را می توان آموخت و ارزش آن را دارد که با بهبود مهارت های خود مدیریتی، به طور طبیعی به عنوان یک رهبر رشد کنید. از مهارت های برتر مدیریت پروژه گرفته تا توسعه شخصی شما، به این خواهیم پرداخت که خود مدیریتی چیست و هفت مهارت نرم برای توسعه آن چیست.

خود مدیریتی چیست؟

خود مدیریتی توانایی شما برای تنظیم رفتارها، افکار و احساساتتان به روشی سازنده است. این به معنای برتری در مسئولیت های شخصی و حرفه ای به نفع خود و تیمتان است.

خود مدیریتی مؤثر با حمایت از خودآگاهی و رفاه شما منجر به هوش هیجانی بهتر می شود. این به این معنی است که در بالای نشانه های اجتماعی باقی بمانید و به نیازهای شخصی خود احترام بگذارید.

خود مدیریتی یک کیفیت مهم رهبری است که همیشه به طور طبیعی به وجود نمی آید، اما با ابزار و تمرین مناسب، می توانید پیشرفت کنید. بیایید به هفت مهارت برتر خود مدیریتی برای توسعه بپردازیم.

7 مهارت خود مدیریتی چیست؟

توسعه مهارت های خود مدیریتی مستلزم سطح مشخصی از خودآگاهی است - قبل از اینکه بتوانید خود را تنظیم کنید باید خودتان را بشناسید. آهسته شروع کنید و روند را در آغوش بگیرید و به یاد داشته باشید که این مهارت ها ادامه دارند.

مهارت 1. مدیریت زمان

مدیریت زمان زمانی است که نحوه استفاده از زمان خود را کنترل می کنید. این بدان معناست که ابتدا مهمترین وظایف خود را اولویت بندی کنید و لیست کارهای روزانه خود را مدیریت کنید. رهبری که مهارت های مدیریت زمان خوبی دارد، می تواند زمان خود را به طور موثر و بدون نیاز به کمک خارجی مدیریت کند.

داشتن مهارت های خوب مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند تا درگیر بمانید و از به تعویق انداختن آن جلوگیری کنید. به عنوان یک رهبر، مدیریت زمان به شما این امکان را می دهد که زمان کافی را هم برای انجام کارهای خود حفظ کنید و هم دیگران را برای انجام همین کار توانمند کنید.

مهارت 2. انگیزه شخصی

انگیزه شخصی توانایی شما برای ایجاد انگیزه و انجام فعالانه وظایف روزانه است. این به سطح مشخصی از مسئولیت شخصی نیاز دارد، اما تمرین انگیزه شخصی می تواند به شما کمک کند تا خودآگاه تر شوید و آنچه برای شما مهم است اولویت بندی کنید.

این شبیه به انگیزه درونی است، که انگیزه ای است که از درون می آید. مانند انگیزه شخصی، انگیزه درونی نیز از عوامل مختلف شخصی ناشی می شود. به عنوان مثال، محرک درونی شما برای داوطلب شدن می تواند این باشد که به شما احساس رضایت می دهد.

از سوی دیگر، محرک های بیرونی تحت تأثیر عوامل درونی شما قرار دارند. برای مثال، سریع‌تر کار کنید، زیرا اگر کندتر کار کنید، از عواقب آن می‌ترسید.

لذت بردن از کاری که انجام می دهید بخش مهمی از با انگیزه ماندن و درگیر ماندن در طول روز کاری شما است. به علاوه، دوست داشتن کاری که انجام می‌دهید می‌تواند به شما کمک کند تیمتان را برای انجام بهترین کار خود الهام بخشد. برای تمرین انگیزه درونی، به سمت اهدافی کار کنید که شما را هیجان زده می کند و حس هدفمندی شما را تقویت می کند.

مهارت 3. مدیریت استرس

رهبران اغلب با استرس دست و پنجه نرم می کنند، اما برای اینکه در خود مدیریتی خوب باشید، باید مدیریت استرس سالم را تجسم دهید. بدون مدیریت استرس، می توانید از کار بیش از حد و در نهایت فرسودگی رنج ببرید.

رهبرانی که مهارت های مدیریت استرس خوبی دارند، با پیوند دادن ابتکارات خود به اهداف بزرگتر، به شیوه ای متمرکز کار می کنند. وقتی می‌دانید کدام کار مهم‌تر است و چگونه نتایج پروژه با اهداف تیم مرتبط است، بهتر می‌توانید کار را اولویت‌بندی کنید و احتمالاً در انجام آن احساس رضایت بیشتری خواهید داشت. درگیر شدن با کار خود به این روش نوعی مراقبت از خود است و می تواند به کاهش سطح استرس شما کمک کند و شما را در سطح بالا نگه دارد.

مهارت 4. سازگاری

انطباق پذیر بودن به این معنی است که شما اعتماد به نفس و توانایی چرخش در زمان بروز تغییرات را دارید. این امر به ویژه برای رهبرانی که در محیطی سریع کار می کنند که در آن تغییرات پروژه اغلب اتفاق می افتد، مهم است.

به عنوان مثال، تصور کنید یک پروژه جدید ارائه می شود که اولویت بالاتری نسبت به پروژه ای دارد که در چند هفته گذشته روی آن کار کرده اید. به جای استرس یا ناامیدی، می توانید با این تغییر سازگار شوید و با صراحت و کنجکاوی به جلو بروید. این یک مهارت مهم برای حفظ انعطاف پذیری است.

در حالی که سازگاری ممکن است گاهی ناراحت کننده باشد، اما می تواند شما را به یک رهبر عالی تبدیل کند، زیرا توانایی مقابله با هر چیزی را دارید که سر راهتان قرار می گیرد. همچنین تیم شما را برای انجام همین کار توانمند می کند.

مهارت 5. تصمیم گیری

برای مؤثر بودن، برای رهبران ضروری است که مهارت های تصمیم گیری را توسعه دهند که سردرگمی را کاهش دهد و توانمندی تیم را افزایش دهد. حل مسئله و پرداختن به مسائل می تواند به شما در رشد مهارت های تصمیم گیری کمک کند.

مانند تمام مهارت هایی که تا کنون به آنها نگاه کرده ایم، تصمیم گیری چیزی است که می توانید یاد بگیرید. با تقویت مهارت های تفکر انتقادی و یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل اطلاعات کلیدی در هنگام بروز مشکلات شروع کنید و از تصمیم گیری مبتنی بر داده استفاده کنید تا مطمئن شوید که اقدامات شما از طریق داده ها به جای حدس و گمان انجام می شود، بنابراین مشکلات کمتری در این راه ایجاد می شود.

مهارت 6. همسویی با هدف

هدف گذاری به این معنی است که مهم ترین پروژه هایی را که بیشترین تأثیر را بر تجارت شما دارند، اولویت بندی می کنید. این به این معنی است که بتوانید تصویر بزرگتر را ببینید و بدانید چه چیزی برای اعضای تیم و سازمان شما بهترین است. در دراز مدت، این کار نتایج بهتری ایجاد می کند و روحیه تیم را تقویت می کند.

همسویی هدف شامل سه مهارت اصلی است:

تعیین هدف. هنگام تعیین هدف، حتماً نقاط درد فعلی را شناسایی کنید، اهداف رشد را پیش‌بینی کنید و برنامه‌های تخصیص منابع فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید - همه اینها می‌توانند به شما در تعیین اهداف آگاهانه کمک کنند تا مطمئن شوید هدف شما خاص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، واقع بینانه و محدود به زمان است.

ارتباط هدف. این نه تنها شامل مدیریت اهداف تیم شما می شود، بلکه همیشه شامل همسوسازی آنها با اهداف کلی سازمان شما است. به این ترتیب، اعضای تیم شما درک می کنند که چگونه کار آنها به اهداف بزرگتر می رسد. این نیاز به ارتباطات شفاف و کار گروهی همسو دارد.

ردیابی هدف. نه تنها تعیین و انتقال اهداف مهم است، بلکه پیگیری آنها نیز مهم است. این برای اتصال کار روزانه به اهداف بزرگتر و دیدن اینکه چگونه تیم شما در طول زمان پیشرفت می کند بسیار مهم است.

مهارت 7. رشد شخصی

توسعه شخصی برای همه اعضای تیم، به ویژه برای رهبران، کلیدی است. برای ایجاد دانش تیم خود، ابتدا باید دانش خود را بسازید. این به این معنی است که برای شرکت در کارگاه ها، گذراندن دوره ها و ارتباط با کارشناسان صنعت برای توسعه مهارت های مدیریتی خود وقت بگذارید. همه اینها می‌تواند به شما در توسعه مهارت‌های مدیریتی شما کمک کند.

با ادامه توسعه مهارت های خود، می توانید تیم خود را برای انجام همین کار توانمند کنید. این نه تنها به معنای پیشرفت شغلی فردی است، بلکه به معنای رشد به نفع شرکت است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید