امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287608
۱۹۵
۱
۰
نسخه چاپی

دادستان کل کشور: از انتشار اخبار و محتویات پرونده‌های جریانی جلوگیری شود

دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های سراسر کشور گفت: از انتشار اخبار و محتویات پرونده‌های جریانی جلوگیری شود.

 دادستان کل کشور: از انتشار اخبار و محتویات پرونده‌های جریانی جلوگیری شود

جلسه هفتگی شورای معاونین دادستانی کل با حضور اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی برگزار شد.

در این جلسه دادستان کل کشور با اشاره به قوانین و مقررات بازدارنده درخصوص عدم افشای اطلاعات و محتویات پرونده جریانی و ضرورت حفظ و مراقبت آن گفت: هیچ شخص حقیقی و حقوقی مجاز نیست محتویات پرونده جریانی را له یا علیه شخص یا اشخاصی منتشر و بازگو نماید. در صورت تخلف موجب مسئولیت قانونی برای مرتکب است.

وی گفت: در دستگاه قضایی بسیار مراقبت می‌شود که محتوای پرونده‌ها در معرض افشا و انتشار قرار نگیرد. نه تنها دستگاه قضایی ملزم به امانتداری و رازداری از زندگی مردم می‌باشد بلکه ضابطان خاص و عام هم ملزم هستند در هر مرحله ای از پرونده نسبت به این موضوع حساسیت داشته و مراقب کنند تا اطلاعات افراد در اختیار دیگران قرار نگیرد.

موحدی ادامه داد: حفظ آبرو و رعایت حریم اشخاص به حدی حساس و محترم است که قانون صراحتا اعلام داشته که بدون اذن دادگاه، افشا و اعلام محتویات پرونده ممنوع می‌باشد. همچنین در مواردی بنا به حساسیت و موضوع پرونده نیز امکان اعلام جزئیات پس از صدور قطعی هم میسر نبوده و لذا اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به رعایت این موضوع هستند.

دادستان کل کشور افزود: از همکاران محترم به ویژه از قضات محترم دادسرا انتظار داریم نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج داده و مراقبت از اطلاعات اصحاب پرونده را پیوسته مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است ضابطان محترم در انتشار و اطلاع رسانی اطلاعات در اختیار، مراقبت‌های بیشتری به عمل آورده و بدون اجازه مقام قضایی صلاحیت‌دار از افشا و یا انتشار محتویات پرونده خودداری نمایند.

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید