امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279502
۴۷۲
۱
۰
نسخه چاپی

دادگستری گلستان طوفان به پا کرد/ آغاز تخریب سازه های غیرمجاز در گلستان

دادگستری گلستان طوفان به پا کرد/ آغاز تخریب سازه های غیرمجاز در گلستان

دادستان استان گلستان با اشاره به اتمام حجت دستگاه قضایی گلستان با متخلفان، گفت: تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت گرگان آغاز شد.

دو هفته پیش بود که حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید از منطقه زیارت به امور اراضی جهاد کشاورزی و مالکان بناهای غیرمجاز برای تخریب این بناها تا پایان اسفند فرصت داد تا تعرضات و تخلفات را گزارش و برخورد لازم را صورت دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگاران با اشتره به اینکه امور اراضی استان با حضور نماینده دادستانی از امروز کار تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت را آغاز کرده است، افزود: در نخستین روز اجرای این طرح، ۲۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین آزادسازی شد.

محمود اسپانلو ادامه داد: این بناها در مسیر جاده آبشار زیارت منطقه لِکه قرار دارد و در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی تخریب شد.

دادستان مرکز استان گلستان با بیان اینکه امور اراضی موظف است بر اساس قانون همه بناهای غیرمجاز در زیارت گرگان را تخریب کند، گفت: هیچ گونه تعللی از مسئولان برای عمل نکردن به قانون پذیرفته نخواهد بود.

اسپانلو با تاکید بر اینکه با نظر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، برای جلوگیری از حمل و نقل مصالح ساختمانی برای ساخت و سازهای بدون مجوز در ورودی زیارت، ایست و بازرسی مستقر شده است، تصریح کرد: دستگاه قضا در برخورد با این موارد قاطع بوده و هیچ تعارفی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، رییس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان دو هفته پیش در معیت جمعی از مدیران دستگاه های متولی از زیارت گرگان بازدید کردند . در این بازدید 6 ساعته با دستور دستگاه قضایی ، دستگاه های متولی مکلف شدند هر چه زودتر ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه را تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید