امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281299
۲۰۷
۱
۰
نسخه چاپی

دانشمند، عضو اتاق بازرگانی ایران: قطع اینترنت به معنای فشل شدن سیستم تجارت و توقف کامل فضای کسب و کارهاست

دانشمند، عضو اتاق بازرگانی ایران: قطع اینترنت به معنای فشل شدن سیستم تجارت و توقف کامل فضای کسب و کارهاست

یک اقتصاددان درخصوص آسیب‌های قطع اینترنت بر سیستم تجارت ایران، عنوان می‌کند که قطع اینترنت و به دنبال آن قطع وسایل ارتباطی، به معنای این است که به طور کامل سیستم تجارت و تولید فشل شده و ادامه آن به منزله توقف کامل فضای کسب و کارهاست.

اعتبار تجاری کشور، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ما در برابر طرف‌های خارجی خدشه دار شده و خدشه‌دار می‌شود.

مسعود دانشمند در گفتگو با «انتخاب» درباره آسیب‌های قطع اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های مجازی بر اقتصاد کشور، عنوان کرد: «قطع اینترنت و به دنبال آن قطع وسایل ارتباطی، به معنای این است که به طور کامل سیستم تجارت و تولید فشل شده است. یعنی اگر شما بخواهید تجارتی داشته باشید، باید حتما با طرف تجاری خود گفت و گو کنید. این گفت و گو به صورت اینترنتی یا از طریق سیستم مخابراتی است. همچنین اگر بخواهید با بانک‌تان کار کنید، نیاز به اینترنت دارید، بنابراین ادامه قطع اینترنت به منزله توقف کامل فضای کسب و کارهاست.»

وی خاطرنشان کرد: «از سوی دیگر کسب و کارهای خرد که اصولا از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام فروش‌شان را انجام می‌دهند و همچنین خریدهای اینترنتی هم متوقف شده است.»

این عضو اتاق بازرگانی ایران درخصوص عدم اعتمادی که در شرکای تجاری ایران با قطع اینترنت به وجود می‌آید، گفت: «شما اگر جنسی را پیش خرید کرده باشید یا اینکه می‌خواستید آن را تحویل دهید، وقتی ارتباط وجود نداشته باشد، تجارت هم نمی‌تواند رخ دهد. بنابراین طرفی که می‌خواهد به ما جنس بفروشد، وقتی می‌بیند ما غیر قابل اعتماد هستیم، دیگر تجارتی رخ نمی‌دهد. از طرف دیگر طرفی هم که بخواهد از ما جنس بخرد با این عدم ارتباط، از جای دیگری جنسش را تهیه می‌کند.»

دانشمند در پایان خاطرنشان کرد: «با این تفاصیل اعتبار تجاری کشور، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ما در برابر طرف‌های خارجی خدشه دار شده و خدشه‌دار می‌شود. حال بحث مشکلی که برای بیزینس‌های داخلی، که چندین میلیون و اثرگذار هستند، ایجاد شده است را هم باید درنظر گرفت.»

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید