امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284880
۱۷۶
۱
۰
نسخه چاپی

در وب تاریک هزاران گونه از حیوانات وحشی به فروش می‌رسند، اما نه به عنوان حیوانات خانگی!

 در وب تاریک هزاران گونه از حیوانات وحشی به فروش می‌رسند، اما نه به عنوان حیوانات خانگی!

تجارت غیرقانونی حیات وحش یکی از بزرگترین تهدیدها برای بقای بسیاری از گونه‌ها است. افسوس این است که اینترنت این امکان را فراهم آورده که که این تجارت راحت‌تر از همیشه شکوفا شود.

تحقیقات جدید نشان داده عرضه و فروش صدها گونه در وب تاریک را شناسایی کرده است، از جمله وزغ صحرای سونوران (Incilius alvarius). به طور غیر منتظره، این تجارت غیرقانونی در درجه اول برای حیوانات خانگی نیست.

فیل کیسی، بوم‌شناس دانشگاه آدلاید، به شرکت پخش استرالیایی (ABC) گفت: «آنچه ما را شگفت‌زده کرد این بود که اکثر گونه‌هایی که در آنجا خرید و فروش می‌شوند به خاطر خواص دارویی تفریحی‌شان به ویژه از نظر ترکیبات روانگردان خریداری می‌شوند.»

در حالی که ۹۰ درصد تجارت حیات وحشوب تاریک را گیاهان و قارچ ها برای استفاده از مواد مخدر تشکیل می‌دهمد، برخی از حیوانات مانند وزغ سمی به خاطر داشتن ماده روانگردان ۵-MeO-DMT خریداری می‌شوند.

الیور استرینگهام، بوم‌شناس دانشگاه آدلاید و همکارانش بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، دو میلیون آگهی وب تاریک را جستجو کردند و تجارت ۱۵۳ گونه مختلف را کشف کردند. حدود ۷۰ مورد دارای خواص دارویی شناخته شده هستند.

رایج ترین گونه‌ای که خرید و فروش می‌شود Mimosa tenuiflora بود، درختی در آمریکای جنوبی حاوی ماده توهم زا قوی DMT.

خوشبختانه، بیشتر گونه های مرتبط با مواد مخدر در معرض تهدید نیستند. با این حال، محققان چند گونه آسیب‌پذیر مانند پیوت حاوی روانگردان را پیدا کردند.

گونه های دیگر در طب سنتی، پوشاک و لوازم جانبی استفاده می شود – مانند کیف‌های دستی از پوست خزندگان  و تعداد کمتری به عنوان حیوان خانگی خرید و فروش می‌شوند.

 در وب تاریک هزاران گونه از حیوانات وحشی به فروش می‌رسند، اما نه به عنوان حیوانات خانگی!

محرک اصلی تجارت غیرقانونی در وب تاریک عدم اجرای قانون است. این بدان معنی است که نظارت و اجرای منظم باید این مناطق از اینترنت را در اولویت قرار دهد.

محققان خاطرنشان می‌کنند: «تجارت این گونه‌های کنترل‌نشده عمدتاً توسط اکثر کشورها پیگیری نمی‌شود و وضعیت حفاظتی بسیاری از گونه‌ها مشخص نشده است».

برخی از حیوانات سنتی مورد خرید و فروش در تاریک وب مانند طوطی‌های خاکستری آفریقایی زنده و پوست ببر و همچنین حیوانات کمیاب‌تر مانند سوسک جالوت و خیار دریایی ژاپنی هستند.

شکار و برداشت غیرقانونی گیاهان و حیواناتی مانند اینها باعث کاهش هزاران گونه شده

در این میان محدود کردن تقاضای مصرف‌کننده‌ها، که بیشتر آنها مقیم کشورهای ثروتمند هستند، به اندازه اجرای بیشتر ضروری است.

حیوانات خانگی می توانند به سلامت روانی ما کمک کنند. اما تمایل ما به تحسین و گرامی داشتن زندگی باشکوه، عجیب‌شان در محیط طبیعی زمین باید بیشتر باشد از تمایلامان به نگهداری خانگی آنها باشد.

  • منبع
  • یک پزشک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید