امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286087
۲۶۵
۱
۰
نسخه چاپی

درخواست نماینده مجلس برای حذف آزمون مجدد و نیازسنجی منطقه‌ای در روند جذب سردفتران

نماینده نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه خواستار حذف آزمون علمی مجدد و نیازسنجی منطقه‌ای برای پذیرش قبول‌شدگان آزمون سردفتری شد.

 درخواست نماینده مجلس برای حذف آزمون مجدد و نیازسنجی منطقه‌ای در روند جذب سردفتران

عباس گلرو در نامه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۱ خود، ضمن اشاره به مصوبه اخیر قوه قضاییه با موضوع «اصلاح موادی از آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران» این مصوبه را مغایر قانون دانسته است.

او تاکید کرده که آزمون علمی مجدد از پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون سردفتری و همچنین اعمال نیازسنجی منطقه‌ای برا جذب سردفتران اسناد رسمی، با روح قانون تسهیل مغایرت دارد.

متن کامل نامه عباس گلرو را در ادامه می‌خوانید.

جناب حجه الاسلام و المسلمین اژه ای

ریاست محترم قوه قضائیه کشور

با سلام و تحیات الهی

ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خدمت حضرتعالی به پیوست در خواست جمعی از پذیرفته شدگان آزمون سردفتری حوزه انتخابیه اینجانب به حضورتان ایفاد می گردد.

متعاقب تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و مستندا به ماده ۳ آن قانون، تنها ملاک علمی پذیرش سردفتران اسناد رسمی کسب نمره ۷۰ % میانگین درصد برتر شرکت کنندگان آزمون کتبی است لذا برگزاری هر گونه مصاحبه علمی و تعیین حوزه ثبتی به هر نحوی مخالف بند ۴ ماده قانون مذکور می باشد و منظور از (مراحق مقتضی) چنانچه روشن است اقدامات اداری صرف می باشد که با توجه به مطلب فوق ذیلا اشاره می گردد.

مصوبه ای که اخیرا تحت عنوان اصلاح موادی از آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران به امضاء حضرتعالی رسیده مخالف نص صریح قانون بوده و مورد اعتراض پذیرفته شدگان این آزمون واقع گردیده است.

ثانیا متن قانون تسهیل صراحتا تنها معیار علمی را آزمون کتبی و حد نصاب آن را نیز مشخص کرده است.

لذا هر گونه نیاز به آزمودن مجددی صراحتا در صلاحیت قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی می باشد و همینطور نص صریح قانون به کار بردن هر گونه ظرفیت گذاری منطقه ای را ممنوع اعلام می دارد خلاف این امر مغایر با اصل تفکیک قوا و حاکمیت قانون می باشد و هیچ آیین نامه ای نباید مخالف با نص صریح و روح قانون صادر و اجرا شود.

لذا درخواست می گردد جهت احقاق حقوق پذیرفته شدگان آزمون فوق الذکر، دستور فرمایید تا ضمن بررسی اصلاحات لازم و قانونی در آیین نامه اشاره شده فوق الذکر به انجام برسد.

 درخواست نماینده مجلس برای حذف آزمون مجدد و نیازسنجی منطقه‌ای در روند جذب سردفتران

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید