امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287054
۱۱۳
۱
۰
نسخه چاپی
معین الدین سعیدی، نماینده مجلس

درخواست کردم لایحه حجاب از دستور کار مجلس خارج شود، اما نپذیرفتند

معین الدین سعیدی: «مثل دیگر لوایح که مشمول اصل ۸۵ شده اند، این لایحه هم در کمیسیون‌های مربوطه و با حضور اعضای خاص آن صحبت خواهد شد. من بعید می‌دانم که این طرح مانند صیانت و جوانی جمعیت بر خلاف آنچه می‌گفتند مردم و نخبگان در جریان روند بررسی قرار خواهند گرفت، این اتفاق رخ نداد من هم امید چندانی ندارم که هم اندیشی نخبگان در این حوزه صورت بگیرد.»

درخواست کردم لایحه حجاب از دستور کار مجلس خارج شود، اما نپذیرفتند

معین الدین سعیدی می گوید  اصطلاح محصلین در لایحه حجاب باعث اعتراض برخی نمایندگان شده است.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، درمورد گفتگوی اخیر منتشر شده از حسین جلالی نماینده مجلس و قالیباف درمورد لایحه حجاب، به «انتخاب» گفت: آقای جلالی گفتند محصلین از یک سری خدمات محروم هستند و در مورد احضار صحبتی نکردند.

وی افزود: در یکی از بند‌های لایحه پیشنهادی دولت، پیشهادی دادند که می‌گوید حتی محصلین را می‌توان از خدمات عمومی منع کرد. دقیقا اصطلاح محصلین است که باعث اعتراض برخی نمایندگان شده بود و اینگونه هیچ امنیت روانی هم برای دانش آموزان و کودکان نخواهد شد، آقای قالیباف هم توضیح دادند که اینگونه نیست و به کلانتری احضار نخواهند شد، پیرو این موضوع آقای جلالی گفتند این کودکان احضار نمی‌شوند، اما منع خدمات خواهند شد.

وی در ادامه گفت: مثل دیگر لوایح که مشمول اصل ۸۵ شده اند، این لایحه هم در کمیسیون‌های مربوطه و با حضور اعضای خاص آن صحبت خواهد شد. من بعید می‌دانم که این طرح مانند صیانت و جوانی جمعیت بر خلاف آنچه می‌گفتند مردم و نخبگان در جریان روند بررسی قرار خواهند گرفت، این اتفاق رخ نداد من هم امید چندانی ندارم که هم اندیشی نخبگان در این حوزه صورت بگیرد.

سعیدی در پایان گفت: لایحه ای که اجتماعی‌ترین لایحه کشور است، در کمیسیون اجتماعی مطلقا بررسی نشده است که این موضوع باعث نگرانی‌های جدی شده است. بنده در نطق مجلس گفتم که ما اولویت‌های بسیار بسیار مهم تری داریم و بر اساس موارد متعدد در مورد کشف حجاب خلاء قانونی نداریم و بنده درخواست کردم که این موضوع از دستور کار مجلس خارج شود، اما این اتفاق نخواهد افتاد، چون ۱۷۵ نفر به ماده ۸۵‌ای شدن این لایحه دادند.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید