امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287272
۳۴۵
۱
۰
نسخه چاپی

از هم اکنون نوشابه خود را در لیوان بخورید؛ دلایل نخوردن نوشابه از بطری

از هم اکنون نوشابه خود را در لیوان بخورید؛ دلایل نخوردن نوشابه از بطری

تماس موش و حشرات با قوطی نوشابه می تواند برای شما که قوطی نوشابه را نمی شویید و مستقیماً از دهانه ی آن می نوشید دردسرساز شود.

قوطی های آلمینیومی نوشابه راه زیادی را از کارخانه تا مراکز فروش و سپس در دستان شما طی می کنند و در معرض محیط های آلوده زیادی قرار می گیرند. با مطالعه این بخش دلایلی برای اینکه هرگز نباید مستقیما از درب این قوطی ها نوشید را خواهید فهمید.

دلایلی که هیچ وقت نباید مستقیما از قوطی نوشابه بنوشید

باکتری اشریشیا کولی روی قوطی های نوشابه

باکتری اشریشیا کولی می‌تواند روی قوطی‌های نوشابه حضور داشته باشد. باکتری اشریشیا کولی یک باکتری معروف است که می‌تواند اسهال، عفونت‌های گوارشی، عفونت‌های ادراری و سینه پهلو را به وجود آورد.

در صورتی که قوطی‌های نوشابه به درستی بهداشتی نگهداری نشوند یا از منابع آلوده به این باکتری تأثیر بگیرند، احتمال وجود باکتری اشریشیا کولی بر روی آنها وجود دارد. این باکتری می‌تواند از طریق دست‌های آلوده کارکنان، محیط غیر بهداشتی تولید، یا از منابع آب آلوده وارد قوطی‌های نوشابه شود.

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت با اشریشیا کولی یا سایر باکتری‌ها، می‌توانید مراقبات بهداشتی زیر را رعایت کنید:

  • قبل از نوشیدن هر نوشیدنی، قوطی را با آب و صابون بشویید.
  • از لمس قسمت دهانی قوطی توسط لب‌ها پرهیز کنید.
  • قوطی‌هایی که به طور آشکار آلوده یا آسیب دیده هستند را استفاده نکنید.
  • نوشیدنی‌ها را در دمای مناسب نگهداری کنید، زیرا باکتری‌ها در دماهای گرمتر می‌توانند به سرعت رشد کنند.

بیسفنول A

این ماده شیمیایی عنصر رایج در بطری های پلاستیکی می باشد اما پس از اینکه تولید کنندگان متوجه آثار مخرب آن بر روی سلامتی شدند از استفاده آن خودداری کردند. اما این ماده شیمیایی هنوز هم در قوطی های فلزی یافت می شود.

برخی از این تأثیرات این ماده شیمیایی شامل تغییرات هورمونی، تحریک سیستم عصبی، اختلالات ایمنی و تأثیرات بر روی سیستم تولید مثلی می‌شوند.

جوندگان روی قوطی های نوشابه

به دلیل فاصله مرکز تولید نوشابه ها با مراکز فروش این احتمال وجود دارد که بطری ها در معرض موش یا جوندگان دیگر قرار گرفته باشد.

باکتری ها

در سال ۲۰۱۳ تحقیقی روی مواد آلوده ی موجود روی قوطی های نوشابه صورت گرفت و دریافتند این مواد با باکتری های استنوتروفوموناس مالتوفیلیا، سودومونا لوته اولا و انتروباکتر آلوده شده اند که میتوانند منجر به بروز بیماری و عفونت در افراد مبتلا به بیماری ایدز شود.

حشرات

قند موجود در بطری های نوشابه می تواند باعث جذب حشراتی همچون مگس و زنبور شود که می توانند ناقل بیماری باشند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید