امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277566
۵۸۸
۱
۰
نسخه چاپی

دلایل و عواقب بی حوصلگی در محل کار که باید بدانید

دلایل و عواقب بی حوصلگی در محل کار که باید بدانید

دلایل بی حوصلگی در محل کار

در این بخش از مجموعه کسب و کار در حقوق نیوز به موضوع دلایل و عواقب بی حوصلگی در محل کار پرداخته می شود.

اگر از کارتان خسته شدید و در محل کار بی حوصله هستید باید دلایل این خستگی و بی حوصلگی را بدانید و با بکارگیری راهکارهای موثر این حس را رفع کنید.

۱. بی علاقه بودن به کار

یکی از مهم ترین دلایل بی حوصلگی در محیط کار نداشتن علاقه به انجام فعالیت و یا انتخاب شغل مناسب می باشد این یک پدیده عجیب نیست بسیاری از افراد روزانه به انجام فعالیتی مشغول هستند که اصل هیچ رغبت و علاقه ای به انجام آن کار ندارند و تنها از سر اجبار آن کار یا آن فعالیت را می پذیرند و انجام می دهند. چنانچه شما هم علت بی حوصلگی تان عدم علاقه به شغل تان می باشد بهتر است به این ناهماهنگی آگاهی داشته باشید و در جست جوی فعالیت و شغلی باشید که به آن علاقمند هستید شاید بگویید که پیدا کردن کاری که من بدان علاقمند باشم کار آسانی نیست اما اگر تلاش کنید بالاخره راهی برای یافتن آن پیدا می کنید.

۲. عدم استفاده از توانایی های شخصی

یکی دیگر از دلایل بی حوصلگی در محیط کار این می باشد که امکان دارد مسئولیتی که بر عهده دارید آن قدر شما را به چالش نکشد که بتوانید از تمامی پتانسیل ها و توانایی های خود در آن استفاده کنید و این امر موجب می شود که احساس کنید مفید نیستید و احساس ارزشمندی نداشته باشید و سبب شود که انگیزه تان برای انجام و ادامه کار کم رنگ شود.

دلایل و عواقب بی حوصلگی در محل کار که باید بدانید

۳. عدم ارتقاء شخصی

از دیگر دلایل بی حوصلگی این می باشد که شما احساس می کنید فرصت رشد و ارتقاء مهارت های لازم را ندارید در واقع شما وظیفی ای را به طور تکراری انجام می دهید که هیچ فرصتی را برای شما فراهم نمی کند که چیز جدیدی یاد بگیرید و یکنواخت بودن شرایط کاری سبب می شود بی حوصله و بی علاقه شوید.

۴. اتلاف وقت زیادی دارید

برخی از مشاغل به گونه ای هستند که فرد در طی روز کاری وظایف چندانی را ندارد انجام دهد در نتیجه فرد زمان زیادی دارد برای استراحت کردن و زمان زیادی تلف می شود این وضعیت موجب می شود که افراد احساس خستگی و بی حوصلگی بیشتری کنند چون عملا وظایف زیادی را نباید انجام دهند و این بیکاری به شکلی موجب بی حوصلگی آن ها می شود.

۵. مشکلات شخصی و خانوادگی

در بسیاری از مواقع دلایل بی حوصلگی و بی علاقگی افراد در محل کار ناشی از درگیری های شخصی و مشکلات خانوادگی که فرد در خارج از محیط کاریش درگیر آن است و همین مشکلات سبب می شود که فرد رغبتی به انجام کار و وظیفه اش در محل کار نداشته باشد باید به این نکته توجه داشت که مسائل شخصی را نباید در محل کار دنبال کرد و به آن ها فکر کرد.

۶. نداشتن هدف کاری

یکی دیگر از مهم ترین دلایل بی حوصلگی افراد در محل کار نداشتن دلیل و هدف کاری مشخص. برخی از مشاغل به شکلی هستند که برای فرد هدفی در پی ندارند یعنی کارفرما پتانسیل ارتقاء درامد یا ارتقاء سمت کاری را برای کارمندانش در نظر ندارد و این امر موجب می شود کارکنان هیچ انگیزه ای برای بهتر کار کردن و تلاش کردن نداشته باشند زیرا این هدف است که به افراد انگیزه می دهد و آن ها را به حرکت کردن وادار می کند.

دلایل و عواقب بی حوصلگی در محل کار که باید بدانید

عواقب بی حوصلگی در محل کار

امکان دارد فکر کنید اشکالی ندارد اگر رسیدگی به بی حوصلگی در محل کار را به وقتی دیگر بیاندازید، در حالی که این کار عواقب کمتر شناخته شده ای دارد و هر چه بیشتر نادید گرفته شود با عواقب بیشتری نیز رو به رو می شوید که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است.

افزایش تنش و استرس

اینکه افراد احساس کنند که زمان شان دارد به هدر می رود و نوع کارشان به شکلی است که هیچ پتانسیلی در آن ها آزاد نمی کند و موجب ارتقاء آن ها نمی شود دچار استرس و نگرانی می شوند که دارند عمرشان را هدر می دهند.

اکتساب عادات بد

از دیگر عواقب بی حوصلگی این می باشد که فرد به انجام فعالیت ها و عادات های بد و خطرناک روی می آورد به طور مثال فرد عادت به پرخوری می کند یا به استعمال دخانیات مشغول می شود به عبارتی فرد دست به انجام هر کاری می زند تا این کسالت و بی حوصلگی را جبران کند.

دلایل و عواقب بی حوصلگی در محل کار که باید بدانید

کاهش سلامت روانی

بر اساس پژوهش های به عمل آمده علت بسیاری از بیماری های روحی و روانی مانند افسردگی ناشی از بی علاقگی و بی حوصلگی افراد در محل کارشان می باشد زیرا آن ها خودشان را مجبور به انجام کاری می بینند که هیچ علاقه ای بدان ندارند و احساس خمودگی و اجبار می کنند.

بازدهی پایین

و در آخر از عواقب اصلی بی حوصلگی این می باشد که بازدهی و راندمان کاری به شدت پایین می آید و این افت کاری برای هیچ سازمانی خوب نیست.

  • منبع
  • تو میتونی
  • چطور

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید