امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280545
۲۸۱
۱
۰
نسخه چاپی

دلایلی برای اثبات اینکه رهبری بحران زلنسکی تا این حد موثر بوده است

زلنسکی

مدیریت بحران زلنسکی

در جریان جنگ روسیه با اوکراین، میلیون‌ ها نفر مجبور به ترک خانه‌های خود، هزاران نفر (از جمله بسیاری از غیرنظامیان) کشته یا زخمی شدند.

با این حال، ولودومیر زلنسکی، یک رئیس نسبتاً تازه کار، نه تنها از پس این چالش برآمده است، بلکه به دلیل رهبری نمونه اش در بحران به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفته است.

تجربه بازیگری زلنسکی، به دلیل توانایی او در برقراری ارتباط قدرتمند با مخاطبان مختلف، استفاده از حقایق و احساسات، برای حمایت از آرمان اوکراین، تاثیرگذار بوده است. تا به امروز تعهد زلنسکی برای خدمت به مردمش بسیار قوی بوده است.

و اما با بررسی دقیق مصاحبه ها و سخنرانی های زلنسکی ،بینش روشن تری نسبت به شخصیت او می توان به دست آورد.

هر هفت ویژگی اصلی شخصیت که شامل: انسانیت، اعتدال، عدالت، شجاعت، تعالی، خرد و احتیاط است، کاملا در زلنسکی مشهود است.

فضایل شخصیت در عمل

فضیلت انسانیت، به مراقبت، شفقت، همدلی و احترام به دیگران مربوط می شود. زلنسکی این را در درجه اول از طریق تمرکز خود بر محافظت از اوکراینی‌ها در برابر تجاوز روسیه نشان داد. زلنسکی حتی نسبت به رنج دشمنش نیز واکنش نشان داد.

زلنسکی ابراز نگرانی می کند که پوتین "سربازان روسی را مانند کنده های چوبی در کوره قطار می اندازد" و ابراز تاسف می کند که برای کشته شدگان روس نه سوگواری انجام می شود و نه آنطور که باید دفن می شوند.

امتناع از ابراز تنفر و عصبانیت در هنگام صحبت کردن زلنسکی از دشمنانش، همچنین نشان دهنده اعتدال و توانایی اعمال کنترل عاطفی در اوست.

فروتنی زلنسکی نیز منعکس کننده این فضیلت است، او در مصاحبه از ستایش قهرمانی الهام بخش خودداری می کند و ترجیح می دهد به مسائل اصلی پایبند باشد. اعتدال و حفظ تعادل عاطفی زلنسکی را قادر می‌سازد تا تصمیمات دشوار را به شیوه‌ای هموار بگیرد.

عدالت به معنای رفتار مسئولانه و حصول اطمینان از رفتار منصفانه با مردم است. این شامل شهروندی، کار تیمی، وفاداری و مسئولیت پذیری است. زلنسکی در مورد  وظیفه خود برای محافظت از اوکراین و مردمانش به درستی برآمده است. او با ماندن در اوکراین به الگوی این فضیلت تبدیل می شود و در عین حال شجاعت خود را به نمایش می گذارد.

زلنسکی

همچنین شجاعت زلنسکی به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است، اما او مکرراً به شجاعت همشهریان خود اذعان می کند و در نتیجه آنها را تشویق می کند تا با فضیلت عمل کنند.

زلنسکی با ابراز این امید به ظاهر تزلزل ناپذیر، که اوکراینی‌ها به دلیل شجاعت خود، پیروزی خود را تضمین می‌کنند، تعالی خود را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاه‌های زلنسکی در مورد انگیزه کشورهای دیگر نشان از خرد او دارد.

فضیلت نهایی، احتیاط، تکمیل کننده شخصیت زلنسکی است. این شامل توانایی سنجش کار درست است.

تحلیل ها نشان می‌دهد که زلنسکی از قدرت شخصیت و وضوح احساسی، فکری و اخلاقی در مورد آنچه در خطر است برخوردار است. این امر رهبری مؤثر بحران او را تا به امروز توضیح می دهد. علیرغم عدم تطابق نظامی آشکار بین روسیه و اوکراین، پوتین یک حریف قدرتمند را در برابر خود دارد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید