امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 268352
۶۱۴
۱
۰
نسخه چاپی
با توافق رهبران کنگره و دونالد ترامپ

دولت در آمریکا به صورت موقت بازگشایی می شود

طبق گزارش‌ها، رهبران کنگره و ترامپ توافق کردند دولت را برای سه هفته بازگشایی کنند و درخواست ترامپ برای بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی مکزیک را به گفتگو‌های آتی موکول کنند

دولت در آمریکا به صورت موقت بازگشایی می شود
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

دولت در آمریکا به صورت موقت بازگشایی می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا بودجه‌ای را برای بازگشایی نهاد‌های فدرال تصویب و آن را برای امضا و تبدیل شدن به قانون برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور ارسال کرد.

ساعاتی پیش از این، سنای آمریکا نیز بدون هرگونه تخصیص بودجه به طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور برای احداث دیوار مرزی، به اتفاق آرا لایحه پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا را تصویب کرد.

تصویب طرح بازگشایی دولت آمریکا پس از آن صورت گرفت که رهبران کنگره اعلام کردند با دونالد ترامپ به توافقی موقت برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال دست یافته‌اند.

طبق گزارش‌ها، رهبران کنگره و ترامپ توافق کردند دولت را برای سه هفته بازگشایی کنند و درخواست ترامپ برای بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی مکزیک را به گفتگو‌های آتی موکول کنند.

ترامپ نیز شب گذشته در حیات کاخ سفید اعلام کرد که با رهبران کنگره بر سر توافقی مشروط کنار آمده است که به موجب آن دولت بالاخره پس از ۳۵ روز از تعطیلی بیرون خواهد آمد.

وی در عین حال، تهدید کرد در صورتی که کنگره تا سه هفته دیگر (۱۵ فوریه مصادف با ۲۶ بهمن) با بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز مکزیک موافقت نکند، تعطیلی دولت فدرال را از سر خواهد گرفت.

بر اساس توافق جدید، دولت آمریکا تا ۱۵ فوریه فعالیت خواهد کرد و در خلال این مدت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای رسیدن به راهکاری دائمی به منظور پایان بخشیدن به تعطیلی دولت فدرال رایزنی خواهند کرد.

تعطیلی ۳۵ روزه دولت ترامپ طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود. پیش از این، دولت بیل کلینتون با ۲۱ روز تعطیلی در این زمینه رکورددار بود.

انتهای پیام

  • منبع
  • باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید