امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287579
۱۱۸
۱
۰
نسخه چاپی

دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل هشدار دادند: قطع ارتباطات در غزه تهدیدی برای پنهان کردن «جنایت‌های جمعی» و «جنایت‌های جنگی» است

دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل هشدار دادند: قطع ارتباطات در غزه تهدیدی برای پنهان کردن «جنایت‌های جمعی» و «جنایت‌های جنگی» است

دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل هشدار داده‌اند که اختلال در ارتباطات و اینترنت در نوار غزه - که در معرض بمباران شدید اسرائیل است - ممکن است پوششی برای جنایات جمعی علیه فلسطینی ها باشد و شواهد لازم را در مورد نقض حقوق بشر و جنایات جنگی پنهان کند.

به نوبه خود، دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای از دبورا براون، مسئول این سازمان هشدار داد که اختلال در ارتباطات و اینترنت ممکن است به عنوان پوششی برای جنایات جمعی عمل کند و به مصونیت از مجازات نقض حقوق بشر کمک نماید.

عفو بین الملل گفت که ارتباطش با کارمندانش در غزه قطع شده است. وی ابراز تأسف کرد که « قطع این ارتباط به این معنی است که به دست آوردن اطلاعات و شواهد لازم در رابطه با نقض حقوق بشر و جنایات جنگی علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه و شنیدن مستقیم از کسانی که در معرض این نقض‌ها قرار می‌گیرند دشوارتر می‌شود».

این سازمان تأیید کرد که ارتباطش با همکارانش در غزه قطع شده است و سازمان های حقوق بشری با موانع فزاینده ای روبرو هستند که ثبت تخلفات را دشوار می کند و افزود که غیرنظامیان در غزه در معرض خطر بی سابقه ای قرار دارند. اسرائیل تمامی ارتباطات را قطع کرده، بمباران را تشدید می کند و حملات زمینی خود را گسترش می دهد.

این سازمان تاکید کرد «اسرائیل باید فوراً حملات بی‌رویه و نامتناسب خود را که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده است، متوقف کند» و زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطی باید فوراً راه‌اندازی شود تا تیم‌های امداد بتوانند مجروحان را مداوا و منتقل کنند.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، چندین آژانس سازمان ملل تماس خود را با تیم های خود در غزه را از دست داده اند.

در بیانیه ای، لین هستینگز، هماهنگ کننده امور بشردوستانه OCHA گفته شده که عملیات بشردوستانه و فعالیت های بیمارستانی "بدون ارتباطات نمی تواند ادامه یابد."

هلال احمر فلسطین نیز در پلتفرم «X» (توئیتر سابق) اعلام کرد که «به دلیل قطع ارتباط بی‌سیم و اینترنت توسط رژیم صهیونیستی، ارتباطش با مرکز عملیات و تمامی تیم‌های خود در نوار غزه قطع شده است».

هلال احمر با ابراز نگرانی عمیق از توانایی پزشکان و همچنین در مورد ایمنی کارکنان خود برای ادامه ارائه خدمات تحت این شرایط، افزود: این امر بر شماره اورژانس مرکزی 101 تأثیر می گذارد و مانع از رسیدن آمبولانس ها به مصدومان می شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید