امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287911
۸۷
۱
۰
نسخه چاپی

دیوان عالی کلرادو صلاحیت ترامپ را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این ایالت رد کرد/ ستاد ترامپ: این اقدام غیردموکراتیک است؛ شکایت می‌کنیم

دیوان عالی ایالت کلرادو روز سه‌شنبه ۲۸ آذر اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این ایالت را ندارد. کمپین انتخابات دونالد ترامپ نیز بلافاصله اعلام کرد که علیه این رای به دیوان عالی ایالت متحده شکایت خواهد کرد.

دیوان عالی کلرادو صلاحیت ترامپ را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این ایالت رد کرد/ ستاد ترامپ: این اقدام غیردموکراتیک است؛ شکایت می‌کنیم

دیوان عالی ایالت کلرادو روز سه‌شنبه ۲۸ آذر اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این ایالت را ندارد. بر اساس این حکم نام دونالد ترامپ باید از برگه انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت حذف شود.

به گزارش «انتخاب»، کمپین انتخابات دونالد ترامپ نیز بلافاصله اعلام کرد که علیه این رای به دیوان عالی ایالت متحده شکایت خواهد کرد. سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای این اقدام دادگاه را «غیردموکراتیک» خواند.

دیوان عالی کلرادو در حکم خود تصریح کرده است که «شواهد قابل توجهی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ حتی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای طرح ادعای خود در زمینه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری زمینه‌سازی کرده بود و بعد از انتخابات نیز مقامات جمهوری‌خواه در ایالت‌های مختلف را برای لغو نتیجه این انتخابات تحت فشار گذاشت.

به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، طرفداران دونالد ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره حمله کردند.

دیوان عالی کلرادو همچنین در حکم خود تصریح کرد٬ اظهارات روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ در «ایلیپس واشنگتن» «فراخوانی برای مبارزه حامیانش بود و حامیان او به این فراخوان پاسخ دادند».

دیوان عالی کلرادو با چهار رای موافق در مقابل سه رای مخالف اعلام کرد که بر اساس قانون اساسی، دونالد ترامپ صلاحیت حضور در مسند مقام ریاست جمهوری را ندارد.

دیوان عالی کلرادو حکم دادگاه بدوی در خصوص پرونده انتخاباتی دونالد ترامپ را رد کرد. در حکم یک دادگاه بدوی کلرادو آمده بود که دونالد ترامپ در شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره مشارکت داشته است، اما او می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت رقابت کند.

دونالد ترامپ هم‌اکنون در نظرسنجی‌ها نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید