امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279627
۱۹۳
۱
۰
نسخه چاپی

رئیس پارلمان اروپا: سیاست وابستگی صفر به روسیه باید دنبال شود

رئیس پارلمان اروپا: سیاست وابستگی صفر به روسیه باید دنبال شود

 «روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا گفت اروپا باید سیاست عدم وابستگی به کرملین را سرعت بخشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری شرکای شرقی(euneighbourseast)، وی در جریان سفر به اوکراین خواستار حمایت لجستیکی، بشردوستانه و نظامی از کی یف شد.

متسولا اقدامات ارتش روسیه در اوکراین را هولناک و شرم آور خواند و گفت که تصاویر منتشر شده از بوچا و ایرپن موید سطح تهدیدی است که متوجه اوکراین و نظم جهانی مبتنی بر قانون است.

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند.

رئیس پارلمان اروپا مدعی شد: جنایات جنگی به دست جنایتکاران جنگی رخ داده است؛ این اقدامات هماهنگ غیرانسانی نمی تواند بی پاسخ بماند و ما از همه افراد مسئول حسابخواهی خواهیم کرد.

این مقام مسئول اروپایی تاکید کرد که این مساله به منزله تصویب فوری بسته جدیدی از تحریم های قهرآمیز و هدف قرار دادن افرادی است که از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حمایت می کنند.

متسولا گفت که اروپا باید سیاست وابستگی صفر به کرملین را سرعت بخشد، خود را از عرضه انرژی روسیه رها کند و تحریم های الزام آور را به اجرا گذارد.

قرار است اوروسلا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا و جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا نیز به نشانه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، راهی کی‌یف ‌شوند. این سومین سفر مقام‌های اروپایی به اوکراین طی یک ماه گذشته است. برخی دیگر از رهبران کشورهای اروپایی برای سفر به اوکراین ابراز تمایل کرده‌ اما بنا به ملاحظات و توصیه‌های امنیتی از انجام این سفر اجتناب کرده‌اند.

۳۶ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید