امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287599
۱۲۲
۱
۰
نسخه چاپی

روزنامه نگار ایزوستیا روسیه در مورد بدترین شب غزه از آغاز تشدید تنش ها صحبت کرد

روزنامه نگار ایزوستیا روسیه در مورد بدترین شب غزه از آغاز تشدید تنش ها صحبت کرد

به گزارش ایزوستیا به نقل از حقوق نیوز ابراهیم اصبیتا، روزنامه نگار ایزوستیای روسیه که در نوار غزه به سر می برد، روز یکشنبه 29 اکتبر گفت که شب گذشته یکی از سخت ترین شب ها از آغاز تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل بوده است.

او گفت: امروز یکی از سخت ترین شب های نوار غزه است. با قطع تمام مخابرات و اینترنت شروع شد. ما نمی دانیم چگونه می توانیم با خانواده ها، برادران و خواهران تماس بگیریم؟حتی راهی برای تماس با سفارت وجود ندارد. این روزنامه نگار گفت: شب وحشتناکی بود.

اصبیتا گفت: پس از اعلام آغاز مرحله دوم جنگ توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درگیری های بزرگی بین ارتش اسرائیل و شبه نظامیان در نوار غزه رخ داد.

او گفت: درگیری‌های بزرگی رخ داد و اعلام شد که آنها (نیروهای ارتش اسرائیل ) در حال ادغام با نیروهای دلتا از ایالات متحده هستند. بنابراین در شمال حملات هوایی صورت گرفت و در جنوب وضعیت وحشتناک بود. تمام شب خانه ها می لرزیدند. ما نمی‌دانستیم چه کنیم، کجا برویم، و حتی نمی‌دانستیم چگونه اخبار را تماشا کنیم، بفهمیم کجا بمباران می‌کنند و آیا تا فردا زنده می‌مانیم یا خیر.

روز قبل، 28 اکتبر، نتانیاهو آغاز مرحله دوم جنگ را اعلام کرد که هدف آن نابودی جنبش حماس فلسطین و آزادی گروگان ها است. در همان روز، یک سازمان غیردولتی مستقر در رام الله فلسطین گزارش داد که اسرائیل ارتباطات تلفن ثابت و تلفن همراه را قطع کرده و غزه را در تاریکی دیجیتال فرو برده است.

در 27 اکتبر، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) از گسترش نیروهای زمینی در نوار غزه خبر دادند. بعداً در همان روز، حماس گفت که این منطقه توسط اسرائیل "از زمین، دریا و هوا" مورد حمله قرار گرفته است.

در مجموع، به گفته وزارت بهداشت غزه، از آغاز درگیری ها، تعداد تلفات در غزه 8 هزار نفر اعلام شد که حدود 3.200 کودک در میان آنها هستند. نزدیک به 20 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده اند. بر اساس آخرین داده ها، اسرائیل از آغاز تشدید تنش ها 5.400 نفر را مجروح و بیش از 1.400 هزار نفر را کشته داشته است.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید