امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283048
۱۴۷
۱
۰
نسخه چاپی

روسیه استفاده از تلفن های همراه را عامل حمله مرگبار ماکیوکا می داند

روسیه استفاده از تلفن های همراه را عامل حمله مرگبار ماکیوکا می داند

روسیه به دلیل افزایش تلفات در پی حمله اوکراین به یکی از واحدهای نظامی این کشور در ماکیوکا شهری در منطقه نیمه تحت اشغال روسیه دونتسک در شرق اوکراین دچار سردرگمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه شنبه شب تعداد سربازان کشته شده در این حمله را که در شب سال نو انجام شد 89 اعلام کرد اما منابع اوکراینی و دیگر منابع می گویند که تعداد واقعی کشته ها بسیار بیشتر است.

روسیه استفاده غیرمجاز از تلفن همراه را عامل این حمله دانست و گفت که این موضوع به اوکراین اجازه داده است مکان یابی و به پرسنل حمله کند اگرچه این توضیح نیز مورد تردید قرار گرفته است.

اوکراین هیچ مهلتی برای جنگ از آغاز سال 2023 ندیده است. روسیه از شب سال نو با حملات بی امان این کشور را هدف قرار داده است، چیزی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور، آن را تلاش مسکو برای از پا درآوردن کشورش با حملات طولانی مدت خواند.

رئیس جمهور اوکراین سه شنبه شب گفت که کشورش برای حملات جدید روسیه آماده است و گفت که مسکو "هر آنچه را که باقی مانده است" در جنگ پرتاب خواهد کرد.

استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که با صرف بیش از 1 میلیارد دلار استرالیا (700 میلیون دلار) برای سیستم های موشکی و راکتی پیشرفته جدید، از جمله HIMARS ساخت ایالات متحده که با موفقیت توسط ارتش اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است، توانایی های دفاعی خود را افزایش خواهد داد.

در اوکراین، HIMARS های متحرک و کامیونی برای قادر ساختن نیروهای اوکراینی برای ضربه زدن به اهداف کلیدی، از جمله حمله اخیر به یک ساختمان که منجر به کشته شدن حداقل 89 سرباز روسی شد، بسیار مهم است.

دولت استرالیا گفت HIMARS که خریداری می کند شامل پرتابگرها، موشک ها و راکت های آموزشی است و تا سال 2026 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گفته دولت استرالیا برد فعلی 300 کیلومتر (186 مایل) است که انتظار می رود با پیشرفت های فناوری افزایش یابد.

دولت اعلام کرد همچنین قراردادی را با شرکت کنگسبرگ مستقر در نروژ برای خرید موشک‌های Naval Strike برای ناوشکن‌ها و ناوچه‌های نیروی دریایی امضا کرده است که از سال آینده جایگزین موشک‌های ضد کشتی قدیمی هارپون می‌شود.

استرالیا و ایالات متحده در سال های اخیر به طور فزاینده ای در مورد قاطعیت فزاینده چین در اقیانوس آرام نگران شده اند.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید