امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272522
۴۱۳
۱
۰
نسخه چاپی
نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز

زاهدپاشا: پسا کرونا فرصت بازسازی حکمرانی ها برای ارتقای خدمات بدون تبعیض به شهروندان است

پسا کرونا فرصت بازسازی حکمرانی ها برای ارتقای خدمات بدون تبعیض به شهروندان است. توجه به گروههای آسیب پذیر و دهک های پایین جامعه و مشاغل خرد آسیب دیده از کرونا در صدر اولویت های پسا کرونا است

حقوق نیوز/ اخبار حقوقی و قضایی

زاهدپاشا: پسا کرونا فرصت بازسازی حکمرانی ها برای ارتقای خدمات بدون تبعیض به شهروندان است
 

پسا کرونا فرصت بازسازی حکمرانی ها

یک وکیل دادگستری گفت: استمرار تحریم در وضعیت جدال جهانی با کرونا و مانع تراشی در ارائه اقلام دارویی، مصداق بارز نقض حقوق بشر بوده و جهان به وضوح شاهد رویکرد سیاسی جریان تحریم به مقوله کرونا است.

صمد زاهدپاشا در گفت وگوبا ایسنا درباره جهان پساکرونا و تاثیر کرونا بر سیاست کشورها و کل جهان گفت: استمرار تحریم در وضعیت جدال جهانی با کرونا و مانع تراشی در ارائه اقلام دارویی، مصداق بارز نقض حقوق بشر بوده و جهان به وضوح شاهد رویکرد سیاسی جریان تحریم به مقوله کرونا است.  

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: در وضعیتی که از باب حق همبستگی، همه کشورها باید در کنار و نه مقابل هم، به دفع شر کرونا بپردازند، تشدید تحریم ها نقض آشکار حقوق بشردوستانه است و دیدگان فعالان حقوق بشر آن را به نظاره نشسته و محکوم می کند. بنابه نوشته روزنامه گاردین، شخصیت های جهانی این جنایت را محکوم و خواهان لغو تحریم در وضعیت جدال کرونایی شدند.

وی درباره مهمترین درس کرونا گفت: مهمترین درس ویروس کرونا، توان افزایی حکمرانی ها برای خدمت به مردم و پاسداری از حق سلامت در اِعمال وضعیت فوق العاده و برخورداری از همه اقشار جامعه به عنوان سرمایه های عظیم اجتماعی بود. توجه ویژه به جهادگران عرصه بهداشت و سلامت شهروندان و سرمایه ارزشمند پزشکی، پرستاری و کادر درمانی کشور و دلجویی بابت بی مهری‌ها، آموزه ای است که رواست سیاستگذاران عمومی توجه شایسته ای بدان مبذول دارند.

زاهدپاشا تصریح کرد: مردم در برابر دیدگان جهانی از طریق وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی، مدام عیار حکمرانان را قیاس و سنجش می کنند و خود نیز غنای فرهنگی در همبستگی پیشگیرانه و کمک به هم نوع را تجربه و محک می زنند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: شرایط موجود باورهای جهانی به حقوق بشر، حق صلح و همبستگی برای بهتر زیستن و حق همکاری همگرایانه برای اهداف ملی و جهانی را ارتقا داد و باید این تهدید را به فرصتی برای توسعه صلح و حقوق بشر بکار بست.

وی درباره دوران پسا کرونا گفت: پسا کرونا فرصت بازسازی حکمرانی ها برای ارتقای خدمات بدون تبعیض به شهروندان است. توجه به گروههای آسیب پذیر و دهک های پایین جامعه و مشاغل خرد آسیب دیده از کرونا در صدر اولویت های پسا کرونا است. تکلیف بر گسترش رفاه و ایجاد بستر اشتغال مولد برای همه، وفق قانون اساسی بر عهده نظام حکمروایی است و رژیم حقوقی باید موید و حامی سرمایه و تولید ثروت و عدالت توزیعی، رشد تولید ناخالص ملی و ایجاد ارزش افزوده برای کشور باشد.

زاهدپاشا در پایان گفت: اعلام و اِعمال وضعیت فوق العاده از منظر حقوق عمومی، ارائه خدمات عمومی و رفاهی از حیث حقوق بشری و اِعمال مجازات برای نقض قرنطینه یا احتکار و گرانفروشی و اِعمال و اجرای قواعد مربوط به حوادث غیرقابل پیش بینی یا فورس ماژور  از جمله راهکارهای حقوقی لازم در شرایط کنونی و مقابله با این ویروس است.

انتهای پیام


 

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید