امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287666
۲۲۸
۱
۰
نسخه چاپی

زندان فلورانس سوپرمکس: بن‌بست غیرقابل نفوذ برای جنایتکاران خطرناک

زندان فوق امنیتی فلورانس سوپرمکس، معروف به «آلکاتراز کوه‌های راکی»، که یکی از از سرپرستان سابق همین زندان نام «نسخه پاک جهنم» را بر آن نهاده است.

زندان فلورانس سوپرمکس: بن‌بست غیرقابل نفوذ برای جنایتکاران خطرناک

زندان فوق امنیتی فلورانس سوپرمکس، افراد خطرناک و متجاوز را در خود جای می‌دهد. این زندان با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته و تدابیر امنیتی فوق‌العاده، برای نگهداری قاچاقچیان مواد مخدر، قاتلان سریالی، افراد تروریستی و جنایتکاران طراحی شده است.

در زندان فلورانس سوپرمکس، محکومان در سلول‌های تک نفره محبوس می‌شوند و هیچ تماس مستقیمی با سایر زندانیان ندارند. سلول‌ها با قفل‌های فولادی بسیار ضخیم و دیوارهای بتنی مقاوم تجهیز شده‌اند. امکانات ارتباطی محدودی در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد و نظارت امنیتی بسیار دقیقی برای جلوگیری از فرار یا توطئه‌های جنایی اعمال می‌شود.

زندان فلورانس سوپرمکس به عنوان یکی از مراکز با امنیت بسیار بالا و نظارت ۲۴ ساعته معروف است. این زندان دارای نیروهای امنیتی و گارد‌های مسلحی است که برای جلوگیری از شورش یا فعالیت‌های خطرناک تمهیدات لازم را انجام می‌دهند. همچنین، برنامه‌های روانشناسی و آموزشی نیز برای ایجاد امنیت بیشتر و تغییر رفتار زندانیان در این زندان اجرا می‌شود.

فلورانس سوپرمکس به عنوان یکی از معروف‌ترین زندان‌های فوق‌العاده در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود و تحت نظارت وزارت خزانه‌داری این کشور قرار دارد.

این زندان مجموعه ‌ی عظیم است که خطرناک‌ترین جنایتکاران جهان را در خود جای داده است. از خواکین گوزمان (ال چاپو) گرفته تا جوهر تسارنایف را می‌توان در این قفس سیمانی که در قسمتی دورافتاده از کوه‌های راکی قرار دارد، پیدا کرد.

برخلاف بسیاری از زندان‌های دیگر، که توانبخشی حداقل بخشی از هدف کلی را تشکیل می‌دهد، در فلورانس سوپرمکس، هیچ چیز مشابهی وجود ندارد. همه چیز در مورد تفکیک و کنترل است.

در حالی که در سایر مراکز، سلول انفرادی می تواند به عنوان یک اقدام موقت و تنبیهی مورد استفاده قرار گیرد، در اینجا، همه در سلول انفرادی هستند. این زندانیان به مدت 23 ساعت در روز در سلول های 2 در 3.6 متری خود محبوس هستند و فقط یک پنجره شکاف دار برای تماشای آسمان خالی بیرون وجود دارد.

زندان فلورانس سوپرمکس: بن‌بست غیرقابل نفوذ برای جنایتکاران خطرناک

در اینجا پنج مورد از سرشناس ترین جنایتکاران در این زندان را معرفی می کنیم:

خواکین «ال چاپو» گوزمان

خواکین گوزمان، که بیشتر با نام "ال چاپو" شناخته می شود، در ژوئیه 2019 وارد سوپرمکس کلرادو شد. او به دلیل ارتکاب جنایت به عنوان رهبر کارتل سینالوآ، یک سازمان بین المللی قاچاق مواد مخدر مستقر در مکزیک، به حبس ابد به علاوه 30 سال محکوم شد. به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، به جرم واردات و توزیع بیش از یک میلیون کیلوگرم کوکائین، ماری جوانا، مت آمفتامین و هروئین در ایالات متحده.

زندان فلورانس سوپرمکس: بن‌بست غیرقابل نفوذ برای جنایتکاران خطرناک

جوهر سارنایف

بمب گذاری ماراتن بوستون 10 سال پیش در 15 آوریل 2013 اتفاق افتاد.

جوهر و تامرلان تسارنایف دو بمب زودپز خانگی را در نزدیکی خط پایان ماراتن بوستون کار گذاشته و منفجر کردند. بر اثر انفجار بمب ها سه نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

دادگاه عالی ایالات متحده گفت که سه روز بعد، این دو برادر یک افسر پلیس دانشگاه را به قتل رساندند، یک دانشجوی فارغ التحصیل را با ماشین ربودند و به پلیسی که آنها را در وسیله نقلیه سرقتی پیدا کردند، شلیک کردند.

تامرلان در جریان تبادل تیراندازی با پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سپس در حالی که قصد داشت با یک وسیله نقلیه منطقه را ترک کند، توسط جوهر زیر گرفته شد.

در نهایت جوهر دستگیر و متهم شد. در سال 2015، هیئت منصفه جوهر را مجرم شناخته و او را به اعدام محکوم کرد. با این حال، دادگاه تجدیدنظر در سال 2020 حکم اعدام را لغو کرد. در سال 2022، حکم اعدام جوهر دوباره تایید شد.

تری لین نیکولز

تری لین نیکولز در 23 دسامبر 1997 به دلیل نقش داشتن در بمب گذاری در ساختمان فدرال آلفرد پی مورا در اوکلاهاما سیتی در 19 آوریل 1995 به جرم توطئه و قتل عمد مجرم شناخته شد. او به حبس ابد محکوم شد.

اف‌بی‌آی گفت نیکولز به تیموتی مک وی کمک کرد تا بمبی را بسازد که از کود کشاورزی، سوخت دیزل و سایر مواد شیمیایی ساخته شده بود. در این بمباران 168 نفر کشته شدند و 300 ساختمان مجاور آسیب دیدند.

رمزی احمد یوسف

رمزی احمد یوسف در سال 1995 در پاکستان دستگیر و به دلیل نقش داشتن در بمب گذاری در مرکز تجارت جهانی در سال 1993 در شهر نیویورک به حبس ابد محکوم شد. در این بمب گذاری 6 نفر کشته و بیش از 1000 نفر زخمی شدند.

زندان فلورانس سوپرمکس: بن‌بست غیرقابل نفوذ برای جنایتکاران خطرناک

ریچارد رید

ریچارد رید یک تروریست محکوم است که در 22 دسامبر 2001 سعی در بمب گذاری در پرواز خطوط هوایی امریکن از پاریس به میامی داشت.

موسسه بین المللی مبارزه با تروریسم اعلام کرد که به دلیل مشکل فنی، رید قادر به منفجر کردن بمب نبود.

موسسه بین المللی مبارزه با تروریسم در گزارشی اعلام کرد: رفتار مشکوک او توجه مسافران را به خود جلب کرد و آنها او را تحت کنترل خود درآوردند تا اینکه خلبانان در بوستون فرود اضطراری کردند. رید بلافاصله دستگیر شد و در سال 2002 به سه حبس ابد به اضافه 110 سال زندان محکوم شد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید