امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287717
۸۷
۱
۰
نسخه چاپی

سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و پیشنهاد اسرائیل برای ایجاد "منطقه امن" قابل قبول نیست

سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و پیشنهاد اسرائیل برای ایجاد "منطقه امن" قابل قبول نیست

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، با تاکید بر اینکه هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد، نسبت به عملیات جدید ارتش اشغالگر اسرائیل در جنوب غزه و تأثیر آن بر غیرنظامیان ابراز نگرانی عمیق کرد. این در حالی است که منبع دیگری در سازمان ملل گفت که پیشنهاد اسرائیل برای ایجاد "منطقه امن" در جنوب نوار غزه قابل قبول نیست.

دوجاریک تایید کرد که آنها از نزدیک اوضاع غزه را زیر نظر دارند و گفت: ما درخواست خود را از اسرائیل تکرار می کنیم، همانطور که قبلاً بیان کردیم تا در همه موارد از غیرنظامیان محافظت کند و اعلام کرد که سازمان ملل با انتقال اجباری فلسطینی ها از غزه مخالف است.

فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز به نوبه خود گفت که پیشنهاد اسرائیل برای ایجاد منطقه امن در جنوب نوار غزه قابل قبول نیست. این در سخنرانی دیروز جمعه در جریان نشست سازمان ملل در مورد وضعیت انسانی غزه بیان شد.

وی توضیح داد که پیشنهاد اسرائیل در مورد آنچه «منطقه امن» می‌خواند قابل قبول نیست و افزود: این منطقه امن نیست و برای تعداد آوارگان مناسب نیست.

اسرائیل هشدار جدیدی به فلسطینیان در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ارسال کرد و از آنها خواست که به سمت غرب و دور از خط آتش و به سمت کمک های بشردوستانه حرکت کنند.

مارک رگو، دستیار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز جمعه به MSNBC گفت: "ما از مردم می خواهیم که حرکت کنند. می دانم که برای بسیاری از آنها آسان نیست، اما ما نمی خواهیم غیرنظامیان در تیراندازی متقابل گرفتار شوند.

چنین اقدامی می‌تواند صدها هزار فلسطینی را - که برای فرار از تجاوز اسرائیل به شهر غزه به سمت جنوب حرکت کرده‌اند - به همراه ساکنان شهر جنوبی خان یونس مجبور به نقل مکان کنند و بحران انسانی جدی را تشدید کند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه برای چهل و سومین روز ادامه دارد و نیروهای اشغالگر همچنان بیمارستان ها را هدف قرار داده و آنها را با تانک محاصره می کنند. در حالی که شهادت فلسطینیان در بمباران مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد، مقامات بهداشتی غزه دیروز جمعه اعلام کردند که تعداد شهدا به بیش از 12 هزار نفر از جمله 5000 کودک افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید