امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285687
۱۶۶
۱
۰
نسخه چاپی
کامبیرنوروزی حقوقدان

سپردن نمایش خانگی به صداوسیما حقوقی نیست/ تلویزیون در کار خودش مانده چطور پلتفرم‌ها را نظارت کند؟

سینمای خانگی که بر بستر اینترنت منتشر می شود، به تنهایی الگو و مدل جدید پخش، تصویر خاص خودش را داراست و ارتباطی به رسانه ای به نام تلویزیون پیدا نمی کند. منتها انحصار طلبی بسیار گسترده ای در سازمان صدا و سیما وجود دارد که هر نوع کار تصویری را گویی می خواهد در سیطره خودش بگیرد.

سپردن نمایش خانگی به صداوسیما حقوقی نیست/ تلویزیون در کار خودش مانده چطور پلتفرم‌ها را نظارت کند؟

کامبیر نوروزی حقوقدان درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه سپردن نظارت بر شبکه نمایش خانگی به سازمان صداوسیما گفت: به اعتقاد من سپردن مدیریت شبکه خانگی به سازمان صدا و سیما فراتراز حدود اختیارات صدا وسیما است.

نوروزی در گفتگو با عصر ایران افزود: در قانون اساسی دو رسانه رادیو و تلویزیون درانحصار دولت هستند. رادیو و تلوزیون رسانه هایی هستند با تعریف مشخص و سایر پلتفرم های تصویری یا صوتی، به هیچ وجه رادیو یا تلویزیون محسوب نمی شوند که در این صورت آنها را مشمول انحصاری بودن رادیو و تلویزیون درایران بدانیم.

این حقوقدان افزود: در رژیم حقوقی ایران انواع و اقسام رسانه ها وجود دارد که هر کدام ماهیت مشخصی دارند و طبیعی است که رژیم حقوقی مستقل خودشان را هم دارند. قطعا سینمای خانگی رسانه ای است که مخاطبانش آن را در خانه های خود از صفحه یک دستگاه موبایل یا کامپیوتری یا پرده نمایش یا نمایشگری به نام تلویزیون می بینند اما معنای آن این نیست که نمایش خانگی هم کار تلویزیونی انجام می دهد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: سینمای خانگی که بر بستر اینترنت منتشر می شود، به تنهایی الگو و مدل جدید پخش، تصویر خاص خودش را داراست و ارتباطی به رسانه ای به نام تلویزیون پیدا نمی کند. منتها انحصار طلبی بسیار گسترده ای در سازمان صدا و سیما وجود دارد که هر نوع کار تصویری را گویی می خواهد در سیطره خودش بگیرد.

نوروزی ادامه داد: در حالی که اتفاقا خود این سازمان در پایین ترین سطوح کارآمدی تاریخ فعالیت تلویزیون در ایران قرار گرفته و حوزه نفوذش را از دست داده است. وقتی نمی تواند کار خودش را انجام بدهد در عین حال اصرار دارد تمام پلتفرم های تصویری دیگر از جمله سینمای خانگی را تحت نظارت خودش در بیاورد.

این حقوقدان در پایان گفتگو بار دیگر تصریح کرد: به هر حال سپردن نمایش خانگی به سازمان صدا وسیما به نظر من از چارچوب مقررات حاکم بر صدا و سیما بیرون است و حقوقی نیست.

انتهای پیام

  • منبع
  • عصر ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید