امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288019
۵۸
۱
۰
نسخه چاپی

سید حسن نصرالله: اسرائیل اگر امنیت را از دست بدهد، نمی‌تواند باقی بماند/ بهای جنگ با لبنان سنگین خواهد بود

سید حسن نصرالله: اسرائیل اگر امنیت را از دست بدهد، نمی‌تواند باقی بماند/ بهای جنگ با لبنان سنگین خواهد بود

سید حسن نصرالله اعلام کرد: بهای جنگ با لبنان سنگین و گران خواهد بود و وجود اسرائیل را تهدید میکند. اگر اسرائیل به این فکر کند که جنگی را علیه لبنان ترتیب دهد، نبرد ما بدون مرز و و سقف و قواعد خواهد بود. هرکس که به جنگ با ما فکر کند، پشیمان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز در مراسم بزرگداشتی که توسط حزب الله در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانشان برگزار شد، سخنرانی ایراد کرد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: ما به تمام مسلمانان میلاد حضرت زهرا علیها السلام، سرور زنان جهان را تبریک میگوییم.

قاسم سلیمانیِ شهید دشمنان را بیشتر از قاسم سلیمانی زنده میترساند

وی تصریح کرد: به خانواده کسانی که در کنار مزار پاک شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تسلیت میگوییم، آن شهداء در همان مسیری هستند که فرمانده سلیمانی در آن حرکت کرد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: شهدای امروز در کرمان من را به یاد سخن رهبر انقلاب انداخت که قاسم سلیمانیِ شهید دشمنان را بیشتر از قاسم سلیمانی زنده میترساند.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: ما مجددا شهادت شهید فرمانده بزرگ قاسم سلیمانی و دوستانش از شهدای ایرانی و شهید فرمانده بزرگ حاج ابو مهدی المهندس و برادرانش را تبریک و تسلیت میگوییم.

شهید العاروری خدمتگزار مقاومت بود

وی تصریح کرد: شهادت صالح العاروری و دوستانش در تجاوز اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت و تبریک میگوییم. ما او را از ۳۰ سال قبل میشناختیم. او خدمتگزار این مقاومت و مسیر بود. او فرمانده جهادی بزرگی بود که عمر خود تا شب شهادتش را در جهاد، مقاومت، کار و اسارت سپری کرد.

وی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی تلاش میکرد تمامی جنبش های مقاومت به سطح خودکفائی برسند تا بر توانمندی ها و پتانسیل های خود متکی باشند.

قهرمانی ها در فلسطین ماحصل کار امروز یا یک سال نیست

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان  داشت: قهرمانی ها در فلسطین و دستاوردهای میدانی ماحصل کار امروز یا یک سال نیست، بلکه نتیجه دو دهه زمان است.

وی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در این نبرد قویاً حضور دارد و آنچه که امروز شاهدش هستیم، از ثمره های جانفشانی های این فرمانده جهادی بزرگ است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: دستاوردها در غزه زائیده دو دهه تلاش باپشتکار است و حاج قاسم و نیروی قدس با آنها بودند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که جوانان عراقی در سال ۲۰۰۳ تصمیم به مقاومت در مقابل اشغالگر گرفتند، حاج قاسم برعهده گرفت که به هر شکلی از آنها حمایت کند. حاج ابو مهدی المهندس نیز شخصیت اصلی بین حاج قاسم و جنبش های مقاومت عراق بود.

سید حسن نصرالله گفت: مقاومت بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ آمریکایی ها را وادار به خروج کرد. مقاومت عراق هسته حشد شعبی را در عراق شکل داد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: ما به خاطر تمام شهدا از غزه تا کرانه باختری و شهدای عراق که در تجاوزات آمریکا به مجاهدان مقاومت اسلامی در عراق به شهادت رسیدند و همچنین به خاطر شهدای سوریه، یمن و شهدای مقاومت در لبنان تسلیت و تبریک می‌گوییم.

در ساختار مقاومت هیچکس بر کسی دیکته نمی‌کند

وی افزود: حاج قاسم شخصیت مرکزی بود که تماس و هماهنگی را میان جنبش‌های محور مقاومت برقرار می‌کرد و او تاکید داشت که روابط مستقیمی میان جنبش های مقاومت از طریق همکاری، هماهنگی، تبادل تجارب و ایده‌ها و شکل‌گیری چشم انداز استراتژیک واحد برای آینده منطقه برقرار باشد. در این ساختار خلاقانه هیچکس بر کسی دیکته نمی‌کند و ما به نصیحت‌ها گوش می‌دهیم و از تجارب یکدیگر استفاده می‌کنیم و این چیزی است که در حال حاضر در طوفان الاقصی رخ می‌دهد.

هر جنبش مقاومت و کشور محور مقاومت با تصمیم خود رفتار می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: محور مقاومت دارای یک استراتژی و چشم انداز استراتژیک است و اهدافش مشخص است اما هر جنبش مقاومت و کشور محور مقاومت با تصمیم خود رفتار می‌کند. هر جنبش مقاومت در راستای همخوانی با آن چشم انداز استراتژیک، با تصمیم خود رفتار میکند و جبهه ای را میگشاید یا آن را میبندد.

وی عنوان داشت: در تجربه محور مقاومت بنده‌ای وجود ندارد، بلکه تنها فرماندهان شریف و فرماندهان شهیدی هستند که پیروزی را برای امتشان می‌سازند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی و چند ماهه اخیر، مهم‌ترین و خطیرترین چالش برای مقاومت بوده است.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: از نتایجی که در طوفان الاقصی محقق شد، این بود که حساب باز کردن اسرائیل بر روی خسته شدن و ناامیدی فلسطینی‌ها و اینکه آنها آرمان خود را رها کنند، ساقط شد.

سید حسن نصرالله گفت: زمانی که ما به اندازه، اهمیت و عظمت نتایج و دستاوردهایی که تاکنون به دست آمده است، می‌نگریم، نسبت به حجم فداکاری‌ها تسلیم‌تر و راضی‌تر خواهیم شد.

وی افزود: از نتایج طوفان الاقصی این بود که سطح تایید مقاومت و گزینه مقاومت در داخل مردم فلسطین و در سطح امت افزایش یافت.

با عملیات طوفان الاقصی، وجهه اسرائیل در جهان فروپاشید

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: از نتایج این عملیات همچنین فروپاشی وجهه و تصویر اسرائیل در جهان بود؛ چهره ای که رسانه‌های غربی بر روی آن کار کرده بودند و برخی از رسانه‌های رسمی عربی نیز برای بهبود این وجهه کمک کردند.

رخدادهای اخیر ضربه محکمی را به روند عادی سازی وارد کرد

سید حسن نصرالله گفت: آنچه که طی ماه‌های گذشته رخ داد ضربه محکمی را به روند عادی سازی وارد کرد. از نتایج آن همچنین از بین بردن بازدارندگی استراتژیکی بود که اسرائیلی‌ها گفته بودند برای ترمیم مجدد آن کار می‌کنند.

کسی در اسرائیل تصویری از پیروزی ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: طوفان الاقصی برتری اطلاعاتی اسرائیل را ساقط کرد. نیروی هوایی اسرائیل در تعیین تکلیف این نبرد شکست خورد و بعد از سه ماه کسی در اسرائیل تا به الان تصویری از پیروزی ندارد.

وی افزود: از نتایج طوفان الاقصی و آنچه که در تمامی محورهای درگیری رخ می‌دهد، این است که اعتماد مردم رژیم صهیونیستی نسبت به ارتش و دستگاه امنیتی و رهبران سیاسی آن از بین رفت.

اگر اسرائیل امنیت را از دست بدهد، اسرائیلی ها چمدان هایشان را جمع میکنند و میروند

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اسرائیل اگر امنیت را از دست بدهد نمی‌تواند باقی بماند، چرا که ارتباط با این خاک یک ارتباط فریبکارانه و دروغ است. طوفان الاقصی و آنچه که در تمامی جبهه‌ها رخ می‌دهد، نظریه پناهگاه امن را ساقط کرد؛ نظریه‌ای که بر اساس آن مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی رخ داد.

وی اظهار کرد: اسرائیل یک رژیم ساختگی است و ارتباط آنها با این خاک، در گرو امنیت است و زمانی که امنیت را از دست بدهند، صحنه بعدی این خواهد بود که اسرائیلی ها چمدان هایشان را جمع میکنند و میروند.

سید حسن نصرالله گفت: طوفان الاقصی تصویر دولت مقتدر را برای اسرائیل در هم شکست و در جایگاه کسی قرار گرفت که به دیگری برای حفاظت از خود نیاز دارد. خاک فلسطین از دریا تا رود فقط برای مردم فلسطین است.

کسی که میتواند مانع جنگ علیه غزه شود، آمریکا است

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: طوفان الاقصی همچنین تصویر آمریکا را در هم شکست و آن را با زشت ترین حقیقتش معرفی کرد چراکه آن کسی که در غزه میکشد، آمریکا و موشک آمریکا و تصمیم آمریکا است و کسی که میتواند مانع جنگ علیه غزه شود، آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای بین المللی و جامعه بین الملل و قانون بین الملل قادر به حفاظت از هیچ ملتی نیست. اگر ضعیف باشی، جهان تو را به رسمیت نخواهد شناخت و از تو دفاع نخواهد کرد و برای تو نخواهد گریست. آنچه که از تو حفاظت میکند، قدرت تو، شجاعتت، سلاحت، موشکهایت و حضورت در میدان است، اگر قوی باشی، حضورت را بر جهانیان تحمیل میکنی.

حزب الله امروز برای رویارویی آماده تر و جسورتر است

سید حسن نصرالله گفت: بهای جنگ با لبنان سنگین و گران خواهد بود و وجود اسرائیل را تهدید میکند. اگر اسرائیل به این فکر کند که جنگی را علیه لبنان ترتیب دهد، نبرد ما بدون مرز و و سقف و قواعد خواهد بود و اسرائیل میداند که منظور من چیست. هرکس که به جنگ با ما فکر کند، إن شاء الله پشیمان خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان  داشت: حزب الله امروز برای رویارویی آماده تر و جسورتر است. اینکه حزب الله جبهه در جنوب را گشود، مانع از جنگ علیه لبنان شد.

ترور العاروری بدون پاسخ نخواهد ماند

وی گفت: جنایت ترور العاروری بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند و نمیتوان نسبت به آن سکوت اختیار کرد و میان ما و شما میدان و روزها و شب ها حکم میکند. روز گذشته بعد از ترور پیام هایی رسید که منظور از این حمله، لبنان نبوده است و حزب الله ارتباطی با آنچه که رخ داده ندارد. این صحبت ها فقط مربوط به کودکان و ترسوها است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید