امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287867
۲۱۰
۱
۰
نسخه چاپی

شارلوت کوچکترین دختر دنیا تولد 16 سالگی خود را جشن گرفت

شارلوت کوچکترین دختر دنیا تولد 16 سالگی خود را جشن گرفت

شارلوت گارساید، متولد 2007، به عنوان یکی از کوچکترین دختران جهان به شهرت رسید. در بدو تولد وزن او کمتر از یک کیلوگرم بود و پزشکان در ابتدا در مورد شانس زنده ماندن او تردید داشتند. شارلوت علیرغم مشکلات، انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان داد و امسال تولد 16 سالگی خود را جشن گرفت.

برای والدینش، شارلوت شبیه یک عروسک چینی است. مادرش گفت: به ما گفته اند که او شبیه یک عروسک چینی است، او کودکی در کالسکه است و مردم هنوز دخترش را شارلوت کوچولو صدا می کنند، که من را آزار می دهد، زیرا او کودک نیست.

شارلوت در بدو تولد تنها 0.9 کیلوگرم وزن داشت. علیرغم بارداری که به طور طبیعی پیشرفت می کرد، او یک ماه زودتر از حد انتظار به دنیا آمد. هنگامی که مادر شارلوت در بیمارستان بستری شد، پزشکان شگفت زده شدند و معتقد بودند که او حداکثر در هفته 24 بارداری است، نه هفته 36 واقعی.

پزشکان به والدین شارلوت هشدار داده بودند که ممکن است او مدت زیادی پس از تولد زنده نماند. با این وجود، شارلوت سرپیچی و با بیماری خود مبارزه کرد و شجاعانه برای هر روز تلاش کرد و زنده ماند.

شارلوت کوچکترین دختر دنیا تولد 16 سالگی خود را جشن گرفت

والدین شارلوت زمان زیادی را صرف کرده اند تا بفهمند چه چیزی او را متفاوت می کند و چگونه می توانند به او کمک کنند. آزمایش‌های بی‌شمار و بازدیدهای منظم از بیمارستان بخشی از سفر شارلوت بوده است، با این حال او با خونسردی قابل توجهی با همه اینها روبرو شد. مادرش گفت: اما تنها چیزی که می‌دانیم این است که شارلوت واقعاً بی‌نظیر است. او در این زندگی کوتاه چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته است.

بدون پاسخ قطعی، والدین شارلوت در مورد مدت زمان ماندن او با آنها نامطمئن هستند اما آنها از داشته هایشان خرسندند. مادر شارلوت می گوید: ما فقط از زندگی خانوادگی لذت می بریم. او ممکن است کوچک باشد، اما هر کسی که او را ملاقات کرده است به شما خواهد گفت که او شخصیت بزرگی دارد. مادرش گفت از روزی که به دنیا آمد، چیز بسیار خاصی را وارد زندگی همه ما کرده است.

شارلوت کوچکترین دختر دنیا تولد 16 سالگی خود را جشن گرفت

شارلوت از یک اختلال ژنتیکی نادر رنج می برد

بعدها مشخص شد که شارلوت از یک بیماری ژنتیکی بسیار نادر به نام کوتولگی اولیه رنج می برد. پدر و مادر او حامل یک ژن استثنایی نادر هستند که دختر کوچکشان آن را به ارث برده است. سایر فرزندان آنها در سلامت کامل هستند.

کوتولگی اولیه شامل مجموعه ای از ناهنجاری های مادرزادی است که توسط ژنتیک تعیین می شود. در کنار کاهش قد مشاهده شده در بیماران، با ویژگی های مشخص صورت مانند گوش های کوچک یا شکاف بینی برجسته، جمجمه کوچک غیرمعمول و موهای کم پشت سر مشخص می شود.

افراد مبتلا به این بیماری معمولاً تا حداکثر قد 100 سانتی متر رشد می کنند. این وضعیت همچنین با چندین بیماری دیگر مرتبط است که منجر به رسیدن تنها تعداد کمی از بیماران به سال های نوجوانی می شود.

والدین شارلوت با یادآوری روزهای اولیه پس از تولد دخترشان، آنها را بسیار چالش برانگیز توصیف می کنند که مملو از نگرانی دائمی برای زندگی او بود. دخترشان آنقدر ظریف بود که حتی نمی توانستند او را بلند کنند.

پس از خروج از بیمارستان، پزشکان به والدین شارلوت هشدار دادند که ممکن است فرزند کوچکشان برای دیدن اولین تولدش زنده نماند. خوشبختانه، او از شانس ها سرپیچی کرد و امسال 16 ساله شد. شارلوت علیرغم شرایطش، در مدرسه عالی است، از معاشرت با همسالانش لذت می برد و بسیار محبوب است. والدینش او را پرانرژی می دانند و «نمی تواند آرام بنشیند».

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید