امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287018
۱۳۶
۱
۰
نسخه چاپی
واکنش وزیر آموزش و پرورش به بخش مربوط به محصلان در لایحه عفاف و حجاب؛

صحرایی: وقتی اطلاع ندارم چه واکنشی نشان دهم

وزیر آموزش و پرورش در مورد بخش مربوط به محصلان در لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه دولت چنین چیزی وجود نداشت. در لایحه دولت اساسا بحثی در مورد جرم‌انگاری وجود نداشت و بحث تخلف بود. واکنش ما متناسب با اطلاعات ما خواهد بود، وقتی اطلاع ندارم چه واکنشی نشان دهم.

صحرایی: وقتی اطلاع ندارم چه واکنشی نشان دهم

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور این وزارتخانه در کارگروه تامین کاغد گفت: ظاهرا اولین بار بود که وزارت آموزش و پرورش در جلسه کارگروه کاغذ شرکت می‌کرد. کشور ۷۰ هزار تن کاغذ مصرف می‌کند که ۵۰ هزار تن آن مربوط به آموزش و پرورش است اما این وزارتخانه در این کارگروه نبود برای اولین بار هم تصویب شد که ما از کاغذ داخلی مصرف کنیم. امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم؛ این کار بزرگی است. سالانه حدود ۱۵۵ میلیون جلد کتاب چاپ می‌کنیم و کاغذ هم برای ما امری حیاتی است. در این دولت تمام کاغذ مورد نیازمان را از داخل تهیه می‌کنیم.

وی در مورد شهریه نجومی برخی مدارس گفت: شهریه مدارس روی سایت مدارس و سازمان‌های غیردولتی قرار گرفته اگر مدرسه‌ای از آن شهریه بیشتر می‌گیرد شکایت کنند تا ما پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه شنیده شده برخی مدارس به دلار پول شهریه را دریافت می‌کنند، گفت: چند مرکز در دولت قبل مجوز داشتند که هزینه را به دلار بگیرند چون این‌ها مدارس تطبیقی هستند و دانش آموزان‌شان هم خارجی هستند ولی برخی این را تسری دادند که این کار غیرقانونی بوده و ما هم به طور جد دنبال این هستیم که این اقدام را برگردانیم و ثانیا اگر تخلف کرده باشند، حتما پلمپ‌شان می کنیم.

وی عنوان کرد: در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را یا لغو مجوز کردیم یا تعطیلی موقت کردیم و در این مورد مسامحه نمی‌کنیم اما اینکه رسانه‌ها به ما بگویند تخلفی شده ولی ردی از آن تخلف به ما داده نشود، خوب نیست.

صحرایی در مورد اینکه در لایحه عفاف و حجاب بندی در مورد معرفی محصلینی که به این قانون تمکین نکنند آمده است، گفت: در این مورد نه شنیدم و نه از این موضوع خبر دارم. در لایحه دولت چنین چیزی وجود نداشت. در لایحه دولت اساسا بحثی در مورد جرم‌انگاری وجود نداشت و بحث تخلف بود. موضوع برخورد با دانش آموزان هم نه در لایحه دولت و نه طبق اطلاعی که از مجلس دارم در آن لایحه نبوده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اگر این بند مصوب شود واکنش وزارت آموزش و پرورش چگونه خواهد بود، گفت: باید ببینیم در آنصورت بررسی می‌کنیم و پیگیری می‌کنیم. واکنش ما متناسب با اطلاعات ما خواهد بود، وقتی اطلاع ندارم چه واکنشی نشان دهم.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایلنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید