امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287228
۱۴۴
۱
۰
نسخه چاپی
رئیس اداره پیشگیری از جرائم اقتصادی قوه قضائیه تاکید کرد

ضرورت اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش جرم سرقت

ضرورت اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش جرم سرقت

رئیس اداره پیشگیری از جرائم اقتصادی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: یکی از جرائمی که در کشور آمار بالایی دارد، سرقت است و حمایت از کشاورزان باید در اولویت باشد چراکه یکی از دغدغه آنان سرقت محصولاتشان است.

اکبر حسینی ضیاء شامگاه ۱۱ شهریورماه در نشست با مسئولان قضائی شهرستان راور اظهار کرد: یکی از وظایفی که قوه قضائیه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم محول کرده، بحث پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها است.

وی بیان کرد: با کمک دستگاه‌های استانی با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، یک طرح در کرمان اجرا شده با عنوان طرح "پیشگیری از سرقت پسته" که طی بازدیدی که داشتیم این اقدام توانسته دستگاه‌های ذیربط را پای کار بیاورد و بر اساس وظایف ذاتی که قانون به آنان داده، در این طرح مشارکت کرده و بر اساس گفته باغداران اکنون شاهد کاهش میزان سرقت هستیم‌.

حسینی ضیاء گفت: با این طرح میزان پرونده‌ها در موضوع سرقت پسته کمتر خواهد شد و با مشارکت باغداران اقدامات ایجابی و سلبی در خصوص پیشگیری از جرم صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، معاون  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این جلسه گفت: فرآوری محصول پسته و جذب عایدات حاصل از آن، باعث محرومیت زدایی، افزایش اشتغال و کاهش آسیب‌ها در شهرستان خواهد شد.

سید مهدی قویدل با ابراز خرسندی از همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف در تحقق و اجرای این طرح، بیان کرد: اثربخشی این طرح در کاهش سرقت و امید به کشاورزان و حمایت از تولید و اشتغال بسیار خوب خواهد بود.

وی تصریح کرد: تامین نگهبان دائم در سطح باغات، تجمیع و فنس کشی باغات کشاورزی و حذف راه‌های غیرضرور، پایش تصویری و ... در مسیر پیشگیری از وقوع جرم موثر است و ضرورت دارد کشاورزان و مدیران چاه تلمبه‌ها با اداره جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید