امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281472
۲۰۷
۱
۰
نسخه چاپی

عاملین تحریق در زندان اوین شناسایی شدند/ آخرین وضعیت پرونده جاسوسان فرانسوی

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه، ۳ آبان ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

عاملین تحریق در زندان اوین شناسایی شدند/ آخرین وضعیت پرونده جاسوسان فرانسوی

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

پزشکی قانونی موسع و موشکافانه به موضوع «مهسا امینی» پرداخت/ تعداد حداقلی بازداشتی‌ها/ ۱۷۰۰ نفر بلاقید آزاد شدند/ دستگیری تعدادی سارق مسلح در جریان ناامنی‌های زاهدان

ستایشی با گرامی‌داشت سالروز شهادت «سید مصطفی خمینی» اظهار کرد: ایشان کارنامه قابل توجهی از خود در مباحث انقلابی و مبارزاتی به جای گذاشتند و جدای از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی به عنوان شخصیت برجسته علمی در عرصه تحصیل و تدریس بسیار موفق بودند و در ساحت تألیف آثار پرتعداد، متنوع و ماندگاری از ایشان به جای مانده است.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با گرامی‌داشت سالروز سخنرانی امام خمینی در خصوص موضوع کاپیتولاسیون گفت: همواره تکلیف داریم که موضوع وطن فروشی و ملت فروشی را که از جانب رژیم منحوس ستم شاهی صورت پذیرفت و این مملکت و مردم را به آمریکای جهان خوار و غرب در لایحه کاپیتولاسیون فروختند، توجه ویژه کنیم.

ستایشی افزود: در دوره ستم شاهی وجود بیش از ۲۵ هزار مستشار آمریکایی مبین وابستگی شدید کشور به استکبار و عدم استقلال ایران بود که امام خمینی با قدرت تمام و اقتدار کامل، با این اقدام مقابله کردند و هزینه آن نیز به واسطه دستگیری و تبعید ۱۴ ساله ایشان صورت پذیرفت.

سخنگوی دستگاه قضا عنوان کرد: استقلال خواهی و مقابله با غرب زدگی، فروخته شدن عزت ملی در برابر غرب و آمریکا از جمله اهداف ملت ایران در سده اخیر بوده که همچنان در لایه‌های مختلف توسط مردم دنبال می‌شود و هر جا با خصم مقابله کردیم محکوم به موفقیت بوده‌ایم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده تصریح کرد: پیشتازی جوانان و نوجوانان از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همچون پیشتازی فهمیده‌ها در دوران دفاع مقدس و قبل و پس از آن داشتند از جمله وجوه برجسته و ارزشی انقلاب اسلامی است. دلبستگی و اعتقاد نسل فعلی به انقلاب و اصول اولیه آن از جمله عدالت و مقابله با تبعیض ناروا و ایستادگی در برابر دخالت بیگانه و احیا عزت ملی اگر از نسل‌های اول انقلاب بیشتر نباشد کمتر نیست.

ستایشی بیان کرد: مهم آن است ادبیات نسل جدید از سوی ما به عنوان نسل قبلی به درستی شناخته شود که اگر توجه شود رمزها حاصل خواهد شد. مسئولان قدر جوانان و نوجوانان را می‌دانند و باید زمینه را باید تحویل مسئولیت‌ها به نسل بعدی فراهم کنند.

وی در رابطه با طرح رئیس قوه قضاییه برای انجام گفت و گو گفت: طرح رئیس قوه قضاییه برای انجام گفت و گو مورد استقبال قرار گرفت که نشان از اصل دقیق بودن و صحت این طرح دارد. رئیس قوه قضاییه از ابتدای مسئولیت خود بارها و باره به اصل گفت و گو اشاره کرده است و افراد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی بارها با رئیس قوه دیدار و نظرات خود را اعلام کرده اند.

ستایشی گفت: قوه قضاییه در تلاش است که بحث گفت و گو را در تمام لایه های جامعه گسترش دهد.

اطلاعات راهبردی مختلفی از جاسوسان فرانسوی به دست آمده است

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری خود درباره موضوع پرونده جاسوسان فرانسوی گفت: پرونده جاسوسان فرانسوی مهم و ابعاد فشرده‌ای دارد؛ پرونده در مرحله تحقیقات است و کار با دقت، سرعت و صحت در حال بررسی است. افراد مرتبط با این افراد که بازداشت شده‌اند اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و جاسوسی دارند. اطلاعات ذی‌قیمت و راهبردی مختلفی از متهمین به دست آمده است.

شناسایی عاملین حریق در زندان اوین

ستایشی گفت: در مورد حادثه زندان اوین پرونده‌هایی در دادسرای امور جنایی تشکیل شده است. کسانی که در تحریق و تخریب عمدی نقش داشته‌اند شناسایی شده‌ و تفهیم اتهام شده‌اند. تاکنون برای ۲۵ نفر پرونده تشکیل شده است، ممکن

است تعدادی اضافه یا کم شوند.

در حال تکمیل…

  • منبع
  • میزان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید