امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288122
۵۳
۱
۰
نسخه چاپی

عبور دلار از مرز 52 هزار تومان/ کنترل دلار از دست دولت خارج شد؟

دیروز قیمت دلار تحت تاثیر تنش های و درگیری بین حوثی ها و آمریکا وارد کانال 52 هزار تومانی شد.

 

عبور دلار از مرز 52 هزار تومان/ کنترل دلار از دست دولت خارج شد؟

قیمت دلار در شروع معاملات هفته پایانی دی با گپ مثبت بازگشایی شد.

 قیمت دلار در حالی نخستین روز هفته را آغاز کرد که در ابتدای بازگشایی بازارها افزایش ۲۵۰ تومانی داشت و در ادامه روز این روند صعودی تا ۷۵۰ تومان ادامه داشت. در آخرین معامله روز شنبه ۲۳ دی، دلار با قیمت ۵۲ هزار و ۲۵۰ تومانی بسته شد.

روند تقاضا در بازار ارز صعودی است. معامله‌گران برخی اخبار سیاسی روزهای پایانی هفته را رشد قیمت دلار موثر می‌دانند.

تنش‌ در خلیج عدن، دلار را صعودی کرد؟

از دیدگاه بازیگران بازار ارز تشدید تنش در یمن بعد از عملیات مشترک انگلیس و آمریکا علیه حملات حوثی‌ها و «توقیف یک نفتکش» توسط ایران موتور صعود دلار روشن کرده است.

در روزهای اخیر خبرگزاری تسنیم خبر از توقیف یک نفتکش آمریکایی با حکم قضایی توسط نیروی دریایی ایران در آب‌های دریای عمان را داد. به اعتقاد فعالان بازار، هر گونه افزایش تنش در منطقه، بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ترس را در بازار حاکم می‌کند.

دلار طی سه ماه اخیر در کف کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داشت. سیاست‌ ارزی بانک مرکزی قیمت این اسکناس را فریز کرد. در حال حاضر اما روند بازارهای مالی صعودی است و کارشناسان اقتصادی دو نوع تحلیل برای بازار ارز ارائه می‌دهند. نخست اینکه خواست سیاست‌گذار، منطقه بالاتر قیمتی است و دوم اینکه فشار تقاضا مانعی برای کاهش قیمت دلار است و کار از دست بانک مرکزی خارج شده است.

دلار سلیمانیه ۵۳ هزار تومانی شد

تحلیلگران بازارهای مالی محدوده قیمتی ۵۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵۴ هزار تومانی را سقف مقاومت فعلی دلار می‌دانند. آنها روند اخبار سیاسی را در کف و سقف قیمت این اسکناس موثر می‌دانند.

روز شنبه قیمت دلار در بازارهای همسایه صعودی شد. دلار سلیمانیه با رشد ۷۵۰ تومانی به کانال ۵۳ هزار تومانی ورود کرد. این اسکناس روی رقم ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومانی ایستاد. دلار هرات رشد ۶۶۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۲ هزار و ۱۶۰ تومانی معامله شد. درهم امارات با رشد ۲۰۰ تومانی با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایران اکونومیست

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید