امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265359
۲۷۷۹
۱
۰
نسخه چاپی
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی

عده ای به عنوان قاچاقچی و فرار کننده مالیاتی از عدم پذیرش FATF خوشحال هستند

می توان مانند کشورهای مختلف عضو FATF حق شرط در نظر گرفت تا برای مواجه با موضوعاتی مانند تحریم حزب الله و محور مقاومت با مشکل مواجه نشویم

عده ای به عنوان قاچاقچی و فرار کننده مالیاتی از عدم پذیرش FATF  خوشحال هستند
 

حقوق نیوز - غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  در خصوص اینکه آیا پیوستن FATF به صلاح کشور است یا خیر، گفت: برای مواجه با FATF حتما باید نکات مثبت و منفی در کنار همدیگر درنظر گرفته شود نه اینکه صرفا بگوییم خوب یا بد است و به عبارتی مانند برجام فتح الفتوح نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی توان به سادگی ازFATF  چشم پوشی کرد، اظهار کرد: زیرا امکان بروز مشکل در کشور وجود دارد از این رو با توجه به فرصت دو ماهه بهتر است حقوقدانان زوایای این امر را بیشتر بررسی کنند.

وی ادامه داد: باید یادآور شد که عده ای به عنوان قاچاقچی و فرار کننده مالیاتی از عدم پذیرش FATF  خوشحال هستند زیرا زیرا تراکنش های مالی آنها در این سیستم مشخص میشد از این رو برای این امر نیز باید تدبیری اندیشیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه کمک به محور مقاومت از جمله آرمان های کشور محسوب می شود و همچنین افرادی همچون سردار سلیمانی برای ایرانیان دارای ارزش زیادی است، تصریح کرد: در این بین باید اذعان کرد می توان مانند کشورهای مختلف عضو FATF حق شرط در نظر گرفت تا برای مواجه با موضوعاتی مانند تحریم حزب الله و محور مقاومت با مشکل مواجه نشویم. به نظر می رسد در این خصوص بیشتر غلو و شانتاژ می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با قوانین مرتبط معاهده وین که موضوع حق شرط را ملغی می کند، افزود: با توجه به بررسی هایی که شخصا انجام داده ام، چنین چیزی درست نیست.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای پرداختن به موضوعFATF  تابع نظر حقوقدانان هستیم، خاطرنشان کرد:  همچنین در خصوص موضع برخی نهادنها نسبت به این مسئله نیز باید اذعان کرد موشکافانه نسبت به موضوع نپرداخته اند و این امر خطر زیادی برای کشور در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید:

پولشویی money laundering را بشناسید؟+ فیلم های آموزشی

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید