امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285976
۱۷۱
۱
۰
نسخه چاپی

فرمانده نیروی دریایی سپاه: اگر ناو و موشک‌ نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر ناو و موشک‌ نباشد معیشتی هم نخواهیم داشت. با عنایت خداوند و اراده سنگین ما، آمریکایی‌ها شکست خوردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: اگر ناو و موشک‌ نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز اگر آمریکایی‌ها در خلیج فارس نمی‌توانند کاری انجام بدهند می‌دانند که دست ما در زمان جنگ هشت ساله خالی بود و سلاح‌های ما «آر پی جی» و «دوشکا» بودند اما چگونه ۶ سیلی محکم را به کمک خدا در گوش آمریکایی‌ها نواختیم. آنها تعدادی از کشتی، ناو و نفتکش‌های ما را زدند و هم ما ناو آنها را ناکارآمد کردیم.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش «تجلی اخلاص» «تجلیل از دست‌اندرکاران حرکت راهیان نور» در سالن «5 آذر» سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی ضمن گرامیداشت دهه ولایت بیان کرد: در مقابل اراده‌های بلند و پولادین شما خادمان شهدا دست به سینه می‌گذارم. راهیان نور یک فناوری و یک حرکت بزرگ است. ما هم از سال ۸۲ ، بازدید از یادمان «والفجر۸ » را که مشهد شهدای غواص است در نیروی دریایی سپاه آغاز کردیم.

به نوشته ایسنا، او افزود: در این یادمان پیکرهای هشت شهید دفن شده است. سال ۹۰ راهیان خلیج فارس را با حاج آقا شیرازی تأسیس کردیم‌ و ناگفته‌های جنگ دریا را آغاز کردیم و پس از چندی راهیان نور ویژه را در جزایر «نازعات» آغاز کردیم. نیروی دریای سپاه ۸۰۵ شهید تقدیم کرد اما در یک سال و نیم تعداد ۹ شهید را در جنگ با آمریکا تقدیم کردیم.

وی یادآور شد: جوانان ما باید حضور پررنگی در راهیان نور دریایی داشته باشند. دریا یک فرصت و راهبرد بزرگ است. به این دلیل که ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا است حتی نفت و گاز ما از دریا استخراج می‌شود. اگر ناو و موشک‌ نباشد معیشتی هم نخواهیم داشت. با عنایت خداوند و اراده سنگین ما، آمریکایی‌ها شکست خوردند.

او ادامه داد: ما ۲۲۰۰ کیلومتر در جنوب و  ۸۲۰ کیلومتر در شمال مرز دریایی داریم. همچنین  جزایر متعدد و مهمی داریم که مانند یک ناو هواپیمابر می‌تواند امنیت منطقه دریایی را حفظ کند چرا که قابلیت این را دارد هواپیما از آن پرواز کند. جزایره بوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک نقش استراتژیک و ویژه‌ای دارند.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در خلیج فارس آبراه بین‌المللی وجود دارد اما آب بین‌المللی وجود ندارد. نفت خلیج فارس به ایران و همسایگانش اختصاص دارد. مملکت برای جوانان است. دشمنان در خلیج‌فارس می‌آیند، اما جوانان ما محکم به آنها اخطار می‌دهند که حق نداری وارد این آبراه بشوید و آنها سرشان را پایین می‌اندازند و تغییر مسیر می‌دهند. ما در این نبرد نابرابر در مقابل دشمنان پیروز هستیم. از منافعی که به ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اختصاص دارد دست نخواهیم کشید. دشمن اگر می‌خواهد ما را بکشد ما شهید  و عاقبت بخیر می‌شویم.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید