امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278947
۵۵۸
۱
۰
نسخه چاپی

فریلنسینگ چیست؟ | هر آنچه که باید در مورد فریلنسرها بدانید!

فریلنسر به این معنی است که شما ترجیح می‌دهید به عنوان یک فرد مستقل کار کنید تا اینکه توسط شخص یا سازمان دیگری به صورت تمام وقت یا نیمه‌وقت با تعهد بلندمدت استخدام شوید. فریلنسری شغلی است که به طور معمول زمان کاری آن در دست خود شماست.

فریلنسینگ چیست ؟/فریلنسر کیست ؟

فریلنسینگ چیست؟

فریلنسنیگ شامل ارائه خدمات به یک فرد یا مشتری بدون قرارداد یا رابطه کاری است. فریلنسرها افراد خوداشتغالی هستند که طیف وسیعی از خدمات را در صنایع مختلفی ارائه می دهند. درک فرآیند فریلنسینگ می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا برای شما و اهداف شغلی شما مناسب است یا خیر.

در این مقاله به نحوه کار فریلنسرها و برخی از رایج ترین رشته های فریلنسری می پردازیم. برخی از افراد به صورت تمام وقت به صورت فریلنسری کار می کنند، برخی دیگر از فریلنسر ها به عنوان راهی برای کسب درآمد اضافی و برخی دیگرتنها زمانی که بخواهند کار می کنند.

ممکن است بشنوید که مردم از بازار کار آزاد به عنوان اقتصاد گیگ یاد می کنند، که به جای کار کردن در شرکتی دیگر به عنوان کارمند، به «گیگ» یا مشاغل مختلف اشاره می کند. به فریلنسرها پیمانکار یا پیمانکار مستقل نیز گفته می شود.

فریلنسرها می توانند مستقیماً با مشتریان خود برای ارائه خدمات کار کنند، اگرچه بسیاری از آنها برای کار به پلتفرم های اقتصاد اشتراک گذاری آنلاین متکی هستند. برخی از فریلنسرها تمرکز خود را بر روی صنایع یا زمینه های خاص کسب و کار انتخاب می کنند، در حالی که برخی دیگر خدمات عمومی تری را به مشتریان خود ارائه می دهند.

اکثر خدماتی که مشاغل و افراد خوداشتغال به آن نیاز دارند را می توان به صورت آزاد ارائه کرد. وقتی خدمات فریلنسری ارائه می دهید، برای پروژه پولی به شما پرداخت می شود. پس از تکمیل سرویس درخواستی، می توانید به پروژه بعدی بروید.

فریلنسینگ چیست ؟/فریلنسر کیست ؟

فریلنسرها چگونه حقوق می گیرند؟

روش های پرداخت برای فریلنسرها بسته به فرد یا کسب و کاری که فرصت کار را فراهم می کند متفاوت است. ممکن است از شما خواسته شود ساعت‌های کار را از مشتری صورت‌حساب کنید و براساس شرایط حساب‌های پرداختنی سازمان، مبلغی را دریافت کنید. شما می توانید بلافاصله پس از اتمام کار از طریق یک روش پرداخت آنلاین پرداخت را دریافت کنید، یا ممکن است مجبور باشید منتظر صدور چک باشید. در برخی موارد، شرایط پرداخت ممکن است تا 90 روز از زمان ارسال کار یا تایید کامل آن باشد.

برخی از فریلنسرها نرخ های خود را تعیین می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نرخ های پرداخت ارائه شده توسط مشتریان بالقوه را بپذیرند. کسانی که برای یافتن کار به سایت‌های شخص ثالث یا پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری متکی هستند، اغلب نرخ ثابتی دارند که توسط شرکت یا مشتری تعیین می‌شود. این سایت‌ها همچنین بخشی از درآمد را در ازای یافتن مشتریان و ارتباط فریلنسرهای ماهر با آن مشتریان می‌گیرند.

رایج ترین زمینه ها برای کار فریلنسینگ چیست؟

برخی از رایج ترین زمینه ها برای فریلنسرها عبارتند از:

• تولید محتوا

• طراحی گرافیکی

طراحی وب

• پشتیبانی فناوری اطلاعات

• حسابداری

فریلنسینگ چیست ؟/فریلنسر کیست ؟

• مدیریت پروژه

• مدیریت رسانه های اجتماعی

• ویرایش

• تدریس و تدریس خصوصی

• ورود داده ها

• توسعه نرم افزار

• ترجمه

• خدمات مشتری

• رونویسی پزشکی

• پشتیبانی فنی

بسیاری از شرکت‌ها در طیف وسیعی از صنایع به خدمات فریلنسرها برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها در حین رسیدگی به پروژه‌های پیش آمده متکی هستند. سازمان‌های غیرانتفاعی، سازمان‌های دولتی و مشاغل انتفاعی همگی می‌توانند از فریلنسرها برای ارائه خدمات، از پروژه‌های موقت گرفته تا فرصت‌های طولانی‌مدت و مداوم استفاده کنند.

فریلنسینگ چیست ؟/فریلنسر کیست ؟

چگونه یک شغل فرینسینگ بدون تجربه پیدا کنید؟

تجربه در هر زمینه ای مهم است و مشتریان بالقوه می خواهند نمونه هایی را ببینند که مهارت های شما را در یک زمینه خاص نشان می دهد. با این حال، برای کسب تجربه لازم نیست پولی دریافت کنید. به دنبال فرصت هایی برای ایجاد مهارت های خود باشید و با ارائه خدمات خود به دوستان و اعضای خانواده، تجربه خود را نشان دهید.

اگر می خواهید طراحی وب سایت آزاد انجام دهید، با ایجاد یک وب سایت برای خود شروع کنید تا مهارت های خود را به نمایش بگذارید. اگر به دنبال کار به عنوان یک نویسنده مستقل هستید، بدون پرداخت هزینه برای کسب و کار کوچک یکی از اعضای خانواده یک وبلاگ ایجاد کنید یا محتوا بنویسید.

آیا فریلنسری به عنوان تجربه حرفه ای محسوب می شود؟

بله، هر کاری که به صورت فریلنسری انجام می دهید مطمئناً به عنوان تجربه حرفه ای شما به حساب می آید و باید در رزومه شما گنجانده شود. زمانی که تجربه شغل آزاد خود را فهرست می کنید، به خود عنوان شغلی بدهید که منعکس کننده ماهیت کاری باشد که انجام داده اید و خلاصه ای از خدمات ارائه شده را ارائه دهید.

همچنین می‌توانید پروژه‌های قابل توجهی را که روی آن‌ها کار کرده‌اید یا مشتریانی که برای آنها کار کرده‌اید، هنگام ارائه خدمات فریلنسری برجسته کنید.

فریلنسینگ چیست ؟/فریلنسر کیست ؟

چگونه اولین مشتری خود را پیدا می کنید؟

پیدا کردن اولین مشتری خود به عنوان یک فریلنسر جدید اغلب مستلزم ایجاد شبکه و نمایش مهارت های شماست. با تکیه بر شبکه خود شروع کنید تا بفهمید آیا کسی که می شناسید به دنبال خدمات شما است یا خیر.

از طریق رسانه های اجتماعی تماس بگیرید یا برای نزدیک ترین دوستان و اعضای خانواده خود پیامی ارسال کنید تا آنها را از برنامه های خود برای شروع ارائه خدمات به صورت آزاد و همچنین خدماتی که ارائه می دهید مطلع کنید. ممکن است متوجه شوید که شخصی که می‌شناسید نیاز به ساخت وب‌ سایتی دارد یا پروژه‌ ای دارد که با مجموعه مهارت‌های شما همسو باشد.

همچنین ایجاد یک نمونه کار آنلاین از کار خود که می توانید با مشتریان احتمالی به اشتراک بگذارید مفید است. بیشتر مشاغل و افراد نمونه کارهایی را که شما برای سایر مشتریان انجام داده اید درخواست می کنند تا مطمئن شوند که شما برای پروژه و نیازهایشان مناسب هستید.

داشتن همه اینها به راحتی در دسترس و در یک مکان باعث می‌شود به‌ محض درخواست مشتریان، به اشتراک گذاشتن آنچه نیاز دارند آسان شود. مشتریان همچنین ممکن است شما را از طریق وب سایت یا نمونه کار آنلاین شما پیدا کنند.

فریلنسینگ چیست ؟/فریلنسر کیست ؟

سایت freelancer.com چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد، فریلنسرها می‌توانند چندین پلتفرم اشتراک‌گذاری آنلاین و سایت‌های ارسال شغل را برای جستجوی کنسرت‌ها یا فرصت‌های کاری پیدا کنند. یک مثال freelancer.com است که یکی از سایت های فریلنسری شخص ثالث بزرگتر است. شرکت ها و افراد در سایت شغل ارسال می کنند و تمام فریلنسرهای ثبت نام شده می توانند برای هر شغلی درخواست ارسال کنند. اگر درخواست شما انتخاب شده باشد، برای رسیدگی به کار با مشتری کار می کنید و freelancer.com بخشی از هزینه را می گیرد.

آیا کار به عنوان فریلنسر خوب است؟

اگر می‌پرسید فریلنسر چگونه کار می‌کند، ممکن است این سوال را بپرسید زیرا مطمئن نیستید که آیا این نوع کار برای شما و آرزوهای حرفه‌ای شما مناسب است یا خیر. فریلنسینگ قطعاً مزایا و معایبی دارد. مزایا عبارتند از انعطاف پذیری، انواع فرصت های کاری و توانایی کار برای خودتان.

اما اگر به یک چک حقوق ثابت نیاز دارید یا می خواهید به سطوح ثابت کار تکیه کنید، فریلنسینگ ممکن است برای شما چالش برانگیزتر باشد. برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر، به سطح بالایی از انگیزه شخصی نیاز دارید، زیرا سرپرستی ندارید که کار شما را بررسی کند. شما همچنین به مهارت های ارتباطی قوی نیاز دارید و اگر به تنهایی به دنبال مشتری هستید، ممکن است لازم باشد بتوانید کار و مهارت خودتان را بازاریابی کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز
  • flexjobs

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید