امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288694
۸۷
۱
۰
نسخه چاپی

قهوه عربیکا: تاریخچه، روش‌ تهیه و تفاوت های آن

قهوه عربیکا: تاریخچه، روش‌ تهیه و تفاوت های آن

قهوه عربیکا یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هایی است که در دنیا وجود دارد و افراد زیادی به سمت خرید آن متمایل می‌شوند. درختچه‌های این نوشیدنی شناخته‌شده در کوه‌های یمن در شبه جزیره عربستان رشد می‌کنند. همچنین، قهوه عربیکا در جنوب شرقی سودان به خوبی رشد پیدا می‌کند و سپس برای ارسال به سراسر دنیا آماده می‌شود.

بهتر است بدانید طعم ترشی آن در مقایسه با روبوستا بیشتر است و کسانی که آن را می‌نوشند، ترشی را احساس می‌کنند (البته باید بدانید این امر بدین معنا نیست که شما با نوشیدن عربیکا ترشی را در دهان خود احساس می‌کنید؛ اما زمانی که این قهوه در مقایسه با محصولات دیگر قرار می‌گیرد، شما آن را تجربه می‌کنید). کسانی که می‌خواهند عربیکا را امتحان کنند، باید به این تفاوت آگاهی داشته باشند.

دانه‌های بیضی قهوه

زمانی که می‌خواهید برای خرید قهوه عربیکا اقدام کنید، ابتدا باید ظاهر آن را به‌طور‌کامل بشناسید. قهوه‌های عربیکا در مقایسه با روبوستا ساختار بیضی شکلی دارند. این ساختار اولین وجه تمایز و شناسایی آن است. همچنین، این دانه‌ها صاف و مسطح هستند و خطی که در میان آن‌ها قرار گرفته است، کمی حالت منحنی دارد.

کافئین کمتر

تمامی افرادی که این نوشیدنی را مصرف می‌کنند، کافئین موجود در آن برایشان بسیار مهم است. کافئین مزایای زیادی را برای بدن دارد. کافئین می‌تواند خستگی را از بین ببرد و باعث تمرکز بیشتر افراد می‌شود. همچنین، باید بدانید کافئین می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، گزینه مناسبی است. شما می‌توانید با نوشیدن آن روز خود را آغاز کنید. کافئین این قهوه در مقایسه با روبوستا کمتر است و کسانی که به دنبال قهوه‌ای با کافئین مناسب هستند، می‌توانند آن را مصرف کنند.

قیمت بالاتر

یکی از مهم‌ترین مواردی که در‌رابطه‌با خرید قهوه عربیکا باید مدنظر قرار دهید، قیمت بالاتر آن در مقایسه با روبوستاست. درختچه آن بسیار حساس است و آفت‌های گیاهی ممکن است به سرعت به آن آسیب وارد کنند. به همین دلیل، نگهداری از آن دشوارتر است و کشاورزان باید دائما آن را سم‌پاشی کنند و از آن در مقابل آفت‌های مختلف نگهداری کنند. این مسئله باعث می‌شود در زمان فروش، قیمت آن بالاتر رود. به‌طور‌کلی، هر چقدر این درختچه در محیط ایده‌آل‌تری نگهداری شود، به همان اندازه قیمت آن بالاتر می‌رود.

قند و چربی بیشتر

از جمله مواردی که تمامی افراد در زمان خرید قهوه عربیکا باید به آن توجه داشته باشند، قند و چربی بیشتر دانه‌های آن در مقابل دانه‌های روبوستاست. این نوشیدنی به دلیل ساختار و محلی که پرورش داده می‌شود، قند و چربی زیادی دارد و همین امر طعم آن را بسیار متفاوت کرده است. البته باید بدانید این امر بدین معنا نیست که با مصرف این نوشیدنی قند یا چربی شما بالا می‌رود؛ زیرا اساسا قهوه چربی‌سوز است و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد؛ اما باتوجه‌به این امر که قند و چربی در دانه‌های آن بر طعمش اثر می‌گذارد، این موضوع ذکر می‌شود.

گستردگی طعم و رایحه

بوی قهوه یک بوی شناخته‌شده است و زمانی که شما بوی آن را استشمام می‌کنید، می‌توانید به خوبی آن را تشخیص دهید؛ اما در زمان پردازش این دانه‌ها، ممکن است تغییراتی در ساختارشان به وجود بیاید و موادی به آن‌ها اضافه شوند که سبب شوند آن‌ها روایح مختلفی را در دل خود جای دهند. امروزه، این قهوه می‌تواند با ترکیب روایح گلی، میوه‌ای، شکلاتی، آجیلی، مرکباتی موجود باشد و شما می‌توانید با‌توجه‌به سلیقه شخصی و ترجیحاتی که دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تلخی کمتر

به‌طور‌کلی، قهوه طعم تلخی دارد و همین امر سبب می‌شود افراد زیادی به سمت استفاده از آن متمایل شوند. بهتر است بدانید خرید قهوه عربیکا به شما کمک می‌کند به نوشیدنی دسترسی داشته باشید که تلخی کمتری دارد و این مسئله می‌تواند برای کسانی که به دنبال نوشیدنی با طعم ملایم‌تر هستند، اهمیت بیشتری داشته باشد.

آیا تمامی افراد می‌توانند از قهوه استفاده کنند؟

با‌توجه به اینکه خرید قهوه عربیکا می‌تواند تجربه دل‌انگیزی باشد، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود، آیا تمامی افراد می‌توانند از این قهوه استفاده کنند؟ تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، نشان می‌دهد که مصرف این نوشیدنی برای تمامی افراد مجاز نیست. افرادی که فشار خون بالا دارند، نباید آن را بنوشند؛ زیرا این نوشیدنی به‌طور مستقیم بر فشار خون آن‌ها اثر می‌گذارد و شرایط سلامتی‌شان را حاد می‌کند.

استفاده از قهوه برای کسانی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، جایز نیست. همچنین، با‌توجه‌به این موضوع که این نوشیدنی می‌تواند ضربان قلب را بالا ببرد، کسانی که بیماری قلبی دارند، نباید از آن استفاده کنند. قهوه برای افرادی که مثانه بیش‌فعال دارند نیز نمی‌تواند مناسب باشد. باتوجه‌به تمامی این موارد، کسانی که می‌خواهند از آن استفاده کنند، باید ابتدا به سلامتی خود توجه داشته باشند و در‌صورتی‌که متوجه شدند که قهوه برای آن‌ها کاملا بی‌خطر است، می‌توانند استفاده از آن را آغاز کنند.

بهترین زمان مصرف قهوه چه موقع است؟

خرید قهوه عربیکا با طعمی که دارد، شما را اغوا خواهد کرد که هر چه زودتر مصرف آن را آغاز کنید؛ اما همانطور که می‌دانید برای نوشیدن آن باید برنامه خاصی را دنبال کنید. در غیر این‌صورت، ممکن است کافئین موجود در این نوشیدنی، خواب شب را از شما بگیرد و این مسئله به سلامتی آسیب‌های زیادی را وارد می‌کند. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، مشخص شده است بهترین ساعت نوشیدن قهوه 10 صبح تا 12 ظهر است. همچنین، نوشیدن آن در ساعات 2 تا 5 عصر نیز می‌تواند انرژی ازدست‌رفته روز را بازگرداند و به شما کمک کند با تمرکز بهتری کارهای خود را دنبال کنید.

آیا می‌توانم هر روز قهوه بنوشم؟

با خرید قهوه عربیکا ممکن است این سوال در ذهن شما نقش ببندد که آیا می‌توانم هر روز قهوه بنوشم؟ نوشیدن روزانه آن در‌صورتی‌که در حد مجاز باشد، مشکل‌آفرین نیست؛ اما گاهی بهتر است به‌جای آن، نوشیدن دیگری استفاده کنید. به‌طور مثال، زنانی که نزدیک به دوران قاعدگی خود هستند، بهتر است به‌جای نوشیدن آن به سمت نوشیدنی‌های دیگری بروند. در دوران قاعدگی نوشیدن قهوه مجاز نیست. افرادی که احساس می‌کنند در یک روز فعالیت بدنی محدودی دارند، بهتر است آن را ننوشند.

به این مسئله توجه داشته باشید که کافئین موجود در قهوه می‌تواند سلامت قلب را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل، پزشکان همواره توصیه می‌کنند تمامی افراد به میزان قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشند، توجه داشته باشند. به‌طور مثال، شما مجاز نیستید بیش از 6 شات از آن را در طول روز مصرف کنید. در غیر این‌صورت، ممکن است سلامت قلب و عروق بدن به مرور زمان تحت تاثیر قرار گیرد و همین امر می‌تواند برای شما مشکل‌آفرین شود.

  • منبع
  • چطور
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید