امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269784
۱۱۴۶
۱
۰
نسخه چاپی
وزیر خارجه انگلیس

لندن نگران جنگ تصادفی میان ایران و آمریکا است

وزیر خارجه انگلیس گفت که کشورش گمان نمی کند تهران یا واشنگتن خواهان جنگ باشند اما لندن بسیار نگران آن است که جنگ به صورت تصادفی رخ دهد

لندن نگران جنگ تصادفی میان ایران و آمریکا است
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

لندن نگران جنگ تصادفی میان ایران و آمریکا است

وزیر خارجه انگلیس گفت که کشورش گمان نمی کند تهران یا واشنگتن خواهان جنگ باشند اما لندن بسیار نگران آن است که جنگ به صورت تصادفی رخ دهد.

جرمی هانت که نامزد پست نخست وزیری انگلیس نیز به شمار می‌رود، به بی بی سی گفت: ما هر چه در توان داریم برای کاهش (تنش‌ها) انجام می‌دهیم.

وی با هشدار درباره آنچه که " اوضاع بسیار خطرناک خلیج (فارس) " خواند، اظهار داشت: می‌خواهیم تنش‌ها را کاهش دهیم اما طبیعتاً بسیار نگران هستیم. لندن از نزدیک با آمریکا در تماس بوده است.

هانت باردیگر ادعاهای خود درباره دخالت ایران در حمله خرابکارانه به دو فروند نفتکش در دریای عمان را تکرار کرد و گفت: "ایران باید از اقدامات بی‌ثبات کننده در خاورمیانه دست بردارد".

اظهارات و ادعاهای تکراری وزیر خارجه انگلیس درباره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان درحالی مطرح می شود که سایر وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از ادعای آمریکا در این باره قانع نشدند و خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل متحد در ارتباط با این مساله شدند.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

نخستین شناور ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

تحلیل گران و صاحب نظران مسائل بین الملل معتقدند که کشورهای آمریکا؛ عربستان؛ امارات و رژیم صهیونیستی از انگیزه های لازم برای تنش آفرینی، ایجاد ناامنی و ناآرامی در منطقه برخوردارند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید