امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287590
۱۵۸
۱
۰
نسخه چاپی

ماجرای شکایت صداوسیما از سازندگان «دورهمی» به کجا رسید؟

ماجرای شکایت صداوسیما از سازندگان «دورهمی» به کجا رسید؟

تهیه‌کننده برنامه «دورهمی» که یک سال قبل، خبر شکایت صداوسیما از مهران مدیری و ماجرای احضار به دادگاه را اعلام کرده بود، حالا با ارائه مستنداتی، سعی بر تایید این ادعا دارد.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، گویا با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش برنامه جدید مدیری، حالا به مرحله‌ی جدی و جدیدی رسیده است.

دوم مهرماه امسال در جریان نشستی خبری، مسعود ستایشی ـ سخنگوی قوه قضائیه ـ با پرسشی درباره شکایت از سازندگان «دورهمی» و تعیین جریمه مالی بابت پخش نشدن قسمت ششم این برنامه مواجه شد که نماینده قوه قضائیه خطاب به خبرنگار مطرح‌کننده پرسش تصریح کرد، «اگر اطلاع و مستندی دارید ارائه دهید.»

این در حالی است که ناصر قدیرکاشانی ـ تهیه‌کننده «دورهمی» ـ سی‌ام آبان ماه سال گذشته ماجرای شکایت صداوسیما و احضار به دادگاه را اعلام کرده بود.

او امروز ـ شنبه ـ ششم آبان ماه با بازنشر دادن نامه‌ای که خطاب به مسعود ستایش نوشته‌اند، از ارائه این نامه همراه با ۹ برگ مدارک و مستندات مربوط به شکایت سازمان صداوسیما از مهران مدیری و تهیه‌کننده، به دفتر سخنگوی قوه قضاییه خبر داده است.

اما اختلاف‌نظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی ساترا داده شده بود، پخش در گروی مجوزی جدید بود که با این مشاجره‌ها به نظر می‌رسد به تایید نرسیده باشد.

در پی همین حواشی، پیشتر ناصر قدیر کاشانی در اظهاراتی درباره شکایت صداوسیما، ماجرا را به انتشار یک ویدئو توسط مهران مدیری در فضای مجازی نسبت داده بود که باعث شد تلویزیون از ادامه پخش «دورهمی» انصراف دهد.

پیمان جبلی هم پس از آن در حاشیه جلسه کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت «دورهمی» گفته بود: برنامه‌هایی که صداوسیما برایشان هزینه می‌کند، باید متناسب با ذائقه جامعه، نیازها و اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی مخاطبان باشد؛ هرگاه برنامه‌ای از این شکل خارج شود، مورد استقبال مخاطبانمان واقع نمی‌شود و ما هم از آن استفاده نمی‌کنیم.

و بدین شکل بود که رییس رسانه ملی، نظر قطعی خود را درباره همکاری با مهران مدیری و ادامه پخش برنامه «دورهمی» در آن زمان اعلام کرد.

«دورهمی» که پخش آن از سال ۹۴ آغاز شد، در ابتدا در قالب تاک‌شو و با حضور چهره‌های معروف به روی آنتن می‌رفت، اما در ادامه این برنامه با تغییر قالب، به صورت یک مسابقه تلویزیونی به روی آنتن رفت.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید