امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284606
۱۵۲
۱
۰
نسخه چاپی
نظری خانقاه در جریان استیضاح وزیر صمت:

مجلس امروز بین دفن خود و ماندن وزیر صمت باید یکی را انتخاب کند

نماینده مردم خلخال گفت: استیضاح به دولت کمک می‌کند امروز مجلس باید بین دفن خود و ماندن وزیر صمت یکی را انتخاب کند.

مجلس امروز بین دفن خود و ماندن وزیر صمت باید یکی را انتخاب کند

به گزارش ایلنا، سید غنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال و کوثر در موافقت با استیضاح وزیر صمت گفت:‌ اولین انتقاد بنده نبود رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح است. رئیس‌جمهور باید شخصا در مجلس حضور داشته باشد که عدم حضور او با عدم توجه به استیضاح است یا بی‌توجهی به وزیر صمت. ما در جلسه استیضاح بحث کارآمدی و ناکارآمدی را مطرح می‌کنیم.

وی افزود: نکته بعدی من هیچ درخواست قانونی و غیرقانونی از هیچ کدام از نمایندگان دولت نداشتم. استیضاح به دولت کمک می‌کند. امروز مجلس باید بین دفن خود و ماندن وزیر صمت یکی را انتخاب کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر عنوان کرد: امروز افکار عمومی و میلیون‌ها نفر منتظر اقدام مجلس است. آیا امروز به عنوان وزیر صمت نماینده خودروسازی هستید که با جان مال مردم بازی می‌کند یا نماینده کل کشور . آن مدیرانی که وضعیت امروز را گل و بلبل اعلام می‌کنند، عزیزان افکار عمومی منتظر شما هستند. شما نماینده دولت یا نماینده مردم هستید؟ نمایندگان مردم باید بدانید ده ماه آینده که در حوزه انتخابیه خود به دنبال رای هستید با آن پدران و مادرانی که در خرید لوازم خانگی و خودرو و در ازدواج فرزندان گرفتار شدند چه کار می‌کنید. خرید پراید برای مردم آرزو شده است. این مردم شایسته سوار شدن بر خودروهای جهان هستند چرا باید گرفتار دو خودروساز ایران باشند.

نظری خانقاه تصریح کرد:‌ باید مدافع انقلاب و نظام باشیم و نگذاریم برخی دنبال منافع خود باشند. استیضاح حق نمایندگان ملت است. عدول از استیضاح عدول از حق مردم است. چرا مصوبه واردات خودرو بدون توجه به آن روی زمین باقی مانده است. چرا مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای واردات خودرو صلاحیت دارد اقدامات اساسی انجام نداده است. فرستادن لایحه دو فوریتی از سوی وزارت صمت در آستانه استیضاح توهین به افکار عمومی است. نمایندگان، اگر استیضاح وزیر رای نیاورد، شما هم رای نخواهید آورد. مردم شریف باید بدانید که امام خمینی (ره) فرمود مجلس در راس امور است. هیچ نهادی نمی‌تواند فراتر از مجلس قانون ارائه کند.

وی افزود: آیا وضع امروز خوشایند است؟ وزیر محترم صمت باید وزیر کل کشور باشد. باید مسئولیت اجتماعی وزارت کل کشور را در نظر بگیرد اما احساس جدیت در این مورد وجود دارد. چه اتفاق بزرگ مثبتی رخ داده است. قیمت جهانی فولاد را ببینید قیمت ایران نصف آن است اما فروش فولاد در ایران به قیمت جهانی فروش می‌رسد. نصف این پول به جیب چه کسانی می‌رود؟ ما چقدر توانستیم نماینده مردم ایران باشیم؟ به فرموده حضرت علی (ع) ما توانستیم از مردم مظلوم دفاع کنیم یا از دو خودروساز ایران خودرو و سایپا دفاع کردیم؟

نظری خانقاه در ادامه گفت: بحثی که امروز داریم اگر شما نمایندگان مردم بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ که اقدام اشتباهی بود به ادامه وضع موجود رای دهید، کسی به حرف شما توجه نخواهد کرد. گرفتاری نمایندگان مجلس برای ملاقات با وزیر این است که باید به دنبال آشنا باشند. بین خود و خدای خودتان نترسید از آنکه درباره استیضاح صحبت کنید و رسانه‌های دولت به شما حمله کنند. شفاف باشید و رای خودتان را به نمایش بگذارید و در پیشگاه مردم رو سفید خواهید شد اگر شفاف نباشید، در پیشگاه مردم رو سیاه خواهید ماند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایلنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید