امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286610
۱۴۶
۱
۰
نسخه چاپی

محبی، نماینده: حکم «آزاده صمدی» عالی بود/ آنچه در کشور اتفاق میفتد حجاب واقعی نیست/ ما نمی‌توانیم مجلس را متهم کنیم که نیازهای مردم را رها کرده است

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به جماران گفت: سلبریتی‌ها باید مراقبت کنند و مثل خانم صمدی که اخیرا برای ایشان رای صادر کردند، این حکم عالی است. به اعتقاد من این مدل احکام را باید قضات بدهند که سلبریتی‌ها دیگر به ذهنشان نزند که خلاف آرمان‌های یک ملت حرکت کنند.

محبی، نماینده: حکم «آزاده صمدی» عالی بود/ آنچه در کشور اتفاق میفتد حجاب واقعی نیست/ ما نمی‌توانیم مجلس را متهم کنیم که نیازهای مردم را رها کرده است

ون‌های امنیت اخلاقی اخیرا مجددا در سطح شهر شروع به فعالیت کرده‌اند، اما این بار  برنامه اصلی ماموران، «تذکر» است.

در این راستا سخنگوی فراجا گفته است: «پلیس در پی مطالبات مردمی و خواستگاه گروه‌ها و نهادهای مختلف اجتماعی و همچنین تأکید ریاست جمهور و قوه قضائیه در چارچوب قانون به منظور بسط و گسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده ضمن تقدیر و تشکر از قاطبه دختران و بانوان کشور عزیزمان ایران که با رعایت هنجارهای اجتماعی و پوشش متعارف بر آرامش روانی جامعه کمک می‌کنند، از امروز با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام ماموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند، ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد».

در این‌باره بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خراسان رضوی (جغتای / جوین / سبزوار) به خبرنگار جماران گفت: بی‌حجابی حرام سیاسی و شرعی است. قانونا جمهوری اسلامی تا زمانی که قانون حجاب را پذیرفته است، همه باید آن را اجرا کنند. قانون مجازات اسلامی برای بی‌حجابی مجازات تعریف کرده است. البته آنچه در کشور اتفاق میفتد حجاب واقعی نیست، بلکه حداقل پوششی است که نظام از افراد می‌خواهد. مقام معظم رهبری به صراحت و بدون هیچ رودربایستی و نگاه عوام فریبانه مستقیما و دقیق ایشان فرمودند، بی‌حجابی حرام سیاسی و شرعی است. تکلیف ما کاملاً روشن بوده و من معتقدم آنچه امروز به عنوان آغاز بی‌حجابی و بدن‌نمایی در کشور شروع شده، انتهای آن در غرب دیده شده است.

وی ادامه داد: در غرب مشاهده می‌کنید که خانواده به نابودی کشیده شده است؛ امروز انتهای آن در گروه‌ها و جریان‌ها مختلف اجتماعی دیده می‌شود و کرامت زن به شدت لگدمال و جایگاه، کرامت، نگاه، اخلاق و توانمندی‌های زن کاملاً نادیده گرفته شده است و این انتهای راهی است که امروز اگر نظام امروز با این قضیه بخواهد با مسامحه برخورد کند اضمحلال خانواده‌ها سرعت خواهد گرفت؛ کما اینکه امروز شرایط نامساعدی داریم، به این خاطر است که افراد آن قیودی که باید داشته باشند را ندارند و و عده‌ای از سیاسیون پشت قضیه می‌آیند و از آنها حمایت می‌کنند و یا حداقل حکومت را دعوت به تساهل می‌کنند.

حجاب شرعی تعریف دارد و مشخص است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز حداقل پوششی که در کشور اتفاق می‌افتد حجاب نیست، گفت: حجاب شرعی تعریف دارد و مشخص است باید در چه وضعیتی باشد. نظام با سیاست تساهلی پیش می رود. من معتقدم در جمهوری اسلامی به غایت سیاست تساهلی حاکم است و نسبت به افراد آزادی‌هایی داده شده است. در محیط‌های بسته و محیط‌های خصوصی کاملاً آزادی به افراد داده شده است و لذا سرکشی به محوطه‌های بسته و خصوصی نمی‌کند، اما اگر بخواهد ابعاد اجتماعی پیدا کند، مجلس و آرمان امام به شدت مخالف است. آقایان مصاحبه‌ی آن خانمی که در زمان حیات امام گفته بود الگوی من هنرپیشه خانم خارجی است را به یاد دارند که امام به شدت عکس‌العمل نشان داد؛ ایشان نسبت به احکام بسیار حساس بود.

نماینده مردم خراسان رضوی اضافه کرد: من معتقدم اگر نظام جمهوری اسلامی بخواهد در مسیر خود موفق باشد باید نسبت به احکام در تمام امور به خصوص در مبارزه با فساد با شدت بیشتر از مسأله حجاب و شفافیت در دستور کار قرار بگیرد. امام معیار و مقیاس است و امروز جانشین ایشان مقام معظم رهبری معیار حرکت ما است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی جامعه شروع به کار گشت ارشاد مناسب است؟ گفت: در هر حال یک طرف خلاف قانون عمل می کند. قطعا با روش‌های ارشادی مناسب این کار را انجام دهند و مشکلی وجود ندارد؛ چون خلاف قانون است و این تخلف محسوب می‌شود. قطعا با شیوه‌های مدرن و دوربین‌های هوشمند که وجود دارد افراد را به دادگاه فرا بخوانند و از آن‌ها بخواهند از این مسیر نادرستی که دشمن پشت آن است و تمام دشمنان ملت ایران که منافع ایران را همیشه به خطر انداختند با آن‌ها همراهی نکنند.

محبی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید در برخورد با هنرپیشه‌های زن تحقیر صورت گرفته است؟ افزود: اتفاقاتی که در فرانسه افتاد و یک نفر با تیر مستقیم پلیس کشته شد، چند از هنرپیشگان با آن گستردگی در دنیا عکس العمل داشتند؟ در همین مجلس برای مهسا امینی نمایندگان ۴ ساعت و نیم فیلم را از ابتدا تا انتها دیدند تا اگر کوچکترین اهانت و برخوردی شده با پلیس برخوردند کنند، اما این اتفاق نیفتاده بود. فرد به هر دلیلی چون استرس و بیماری از دنیا رفت. اما تا چه اندازه سلبریتی‌های عالم موضع گرفتند؟ آیا این برای فرانسه اتفاق میفتد؟! به آن صورت که مجلس آمریکا با تیک تاک برخورد کرد، آیا دنیا موضع گرفت؟! این‌ها مسائل درونی هر کشوری است که خود مسائل خود را حل می‌کنند.

حکم آزاده صمدی عالی بود

وی یادآور شد: سلبریتی‌ها باید مراقبت کنند و مثل خانم صمدی که اخیرا برای ایشان رای صادر کردند، این حکم عالی است. به اعتقاد من این مدل احکام را باید قضات بدهند که سلبریتی‌ها دیگر به ذهنشان نزند که خلاف آرمان‌های یک ملت حرکت کنند.

ما نمی‌توانیم مجلس را متهم کنیم که نیازهای مردم را رها کرده است

محبی در واکنش به این انتقاد که گفته می شود مجلس از بحث معیشت دور شده است، گفت: مجلس یازدهم ۱۰۶ قانون ابلاغیه دارد کدام مربوط به حجاب است؟ هیچ کدام. و همه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و جهانی است و تمام این‌ها طبق آمار است و ما نمی‌توانیم مجلس را متهم کنیم که نیازهای مردم را رها کرده است! اگر در حوزه اجرا اشکالات و مشکلاتی وجود دارد ما قبول داریم. دولت باید ریلی را که ما به وجود آوردیم را پیش ببرد اما اینکه مجلس را متهم کنند به اینکه حجاب را برجسته کرده به هیچ عنوان درست نیست.

  • منبع
  • جماران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید