امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287673
۹۰
۱
۰
نسخه چاپی

محمود عباس: آماده برعهده گرفتن مسئولیت نوار غزه هستیم

محمود عباس: آماده برعهده گرفتن مسئولیت نوار غزه هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که آماده برعهده گرفتن مسئولیت نوار غزه در چارچوب یک راهکار سیاسی فراگیر است.

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نوزدهمین سالروز مرگ یاسر عرفات، رئیس فقید این تشکیلات خاطرنشان کرد: «ما تاکید می‌کنیم که نوار غزه بخش جدایی‌ناپذیر دولت فلسطین است و ما مسئولیت خود را در قبال کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه به طور کامل و در چارچوب راهکار سیاسی فراگیر برعهده خواهیم گرفت.»

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، محمود عباس در ادامه افزود، در این شرایط سخت و فاجعه‌بار هیچ کلمه‌ای برای توصیف کشتارجمعی علیه ملت فلسطین و ویرانی‌ غزه که توسط صهیونیست‌ها رخ می‌دهد، وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: «چگونه می‌توان در قبال کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در غزه که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند و همچنین نابودی ده‌ها هزار واحد مسکونی، زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز امدادی سکوت کرد؟»

محمود عباس همچنین تصریح کرد، چه کسی در جهان کشتار هزاران خانواده و هزاران کودک را می‌پذیرد؛ این امر یک جنایت و وحشی‌گری است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان خواستار توقف فوری تجاوزات علیه ملت فلسطین و سرعت بخشیدن به ارائه کمک‌های بشردوستانه از جمله تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، آب، سوخت و برق شد.

در سی و ششمین روز از جنگ نوار غزه، درحالیکه اشغالگران به حملات توپخانه‌ای و هوایی خود علیه منازل مسکونی و غیرنظامیان ادامه می‌دهند، به رغم هشدارها بمباران بیمارستان‌های غزه نیز ادامه دارد. در حالی که نیروهای اشغالگر از طریق زمینی در تلاش برای کنترل بر غزه هستند، با مقابله مقاومت فلسطین روبه‌رو هستند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید