امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287531
۱۱۱
۱
۰
نسخه چاپی

محکومیت هزار میلیارد تومانی یک شرکت خودروسازی به دلیل گرانفروشی نصب امکانات

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۱۰ هزار میلیارد ریالی یک شرکت خودرو ساز داخلی و بازگرداندن ۲۵۹ میلیارد ریال به خریداران خبر داد.

 محکومیت هزار میلیارد تومانی یک شرکت خودروسازی به دلیل گرانفروشی نصب امکانات

به گزارش اختبار به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، شهرام محسنی گفت: شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی به تخلف یک شرکت خودرو ساز برای گرانفروشی نصب امکانات ۲ هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو رسیدگی کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: براساس اعلام کارشناسی سازمان حمایت مواردی همچون کفی صندوق عقب، کفی سه بعدی و صندلی چرمی جز ابتدایی ترین متعلقات خودرو بوده و نمی توان برای چنین قطعاتی هزینه مازاد دریافت کرد که متاسفانه شرکت خودروساز ۹۸ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال به ازای هر خودرو از مشتریان دریافت کرده بود.

محسنی میزان گرانفروشی را جمعا ۲۵۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود:  شعبه رسیدگی کننده با توجه به ارائه نکردن هیچگونه مستندی از رضایت مشتریان برای نصب قطعات و مطابق گزارش کارشناسی،  اتهام انتسابی را محرز و شرکت را با درنظر گرفتن سابقه تخلف به پرداخت ۱۰ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال جزای نقدی، ممهور کردن پروانه شرکت به مهر تخلف دوم و بازگرداندن مبالغ اضافی به خریداران خودرو در سال ۱۴۰۱ محکوم کرد.

به گفته مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، این شرکت، برابر قانون باید به مدت ۶ ماه از دریافت هرگونه خدمات دولتی محروم می شد اما برای حمایت از تولید و اشتغال در راستای شعار سال، مجازات جایگزین پرداخت سه میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال جریمه برای شرکت در نظر گرفته شد.

محسنی گفت: شعبه رسیدگی کننده همچنین مدیرعامل این شرکت را به عنوان شخص حقیقی به پرداخت ۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید