امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288025
۵۱
۱
۰
نسخه چاپی
نماینده ولی فقیه در استان کرمان

مردم منتظر برخورد قاطع با عوامل و پشت صحنه جنایت تروریستی کرمان هستند

مردم منتظر برخورد قاطع با عوامل و پشت صحنه جنایت تروریستی کرمان هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مردم منتظر برخورد قاطع با عوامل و پشت صحنه حادثه تروریستی به دست سربازان و جوانان تیزهوش و شجاع این کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ۱۵ دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با دعوت همه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در مسیر تقوا حرکت کردن موجب سرافرازی در پیشگاه خداوند است و زمانی محقق می‌شود که همه نیت و فکرمان جلب رضایت خداوند باشد.

وی با بیان اینکه امروز کرمان عزادار است و روز ماندگاری در تاریخ استان کرمان است، افزود: حوادث سخت و تلخ با اینکه گذرا هستند اما برای همیشه در تاریخ خواهند ماند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: امروز کرمان میهمانانی دارد که محضر خدا را درک کرده‌اند؛ کسانی که در مسیر دیانت و تقوا ایستادند و مصداق آیه قرآن کریم هستند که پای عهد و پیمان خود ایستادند، گروهی از آنها سبقت گرفتند و شهادت در راه خدا نصیبشان شد و گروهی آنقدر در عهد و پیمان خود با صداقت ایستادند تا خداوند به آنها درجه رفیع شهادت را داد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه شهادت مقامی عظیم و بزرگ است، گفت: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود "شهید وقتی به زمین می‌افتد و روحش عروج می‌کند، فضایی به روی او باز می شود که هیچ چشمی تاکنون ندیده و خداوند به درجه‌ای او را می‌رساند که تاکنون هیچ گوشی نشینده و حتی بر دل کسی خطور نکرده است".

وی اظهار کرد: کسانی که در حادثه تروریستی در روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها به شهادت رسیدند، به درجاتی نائل شدند که برای ما قابل توصیف نیست. باید به شهدا تبریک گفت که خداوند آنها را انتخاب کرد.

علیدادی سلیمانی افزود: باید به بازماندگان آنها که اجر و پاداش بزرگی دارند، تسلیت بگوییم. خداوند به آنها نیز بدون حساب و کتاب اجر خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وقوع جنایت بزرگ تروریستی در کرمان عنوان کرد: داعش که ادعای حاکمیت اسلام را داشت مسئولیت این جنایت تروریستی را  به عهده گرفت.

وی با بیان اینکه سوال این است چرا زن و کودک بی گناه را به خاک و خون می‌کشند، گفت: آنچه در ماه‌ها و روزهای اخیر برای استکبار جهانی و رژیم غاصب و جعلی اسرائیل اتفاق افتاده، قابل ترمیم نیست لذا دست به هر حرکتی می‌زنند.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: در عملیات طوفان الاقصی، ارتشی که سال‌ها تبلیغ کرده بود که جزء چند ارتش قدرتمند جهان است، چند هزار رزمنده حماس موفق شدند تمام هیمنه آن را در هم بشکنند و آبروی نظامی اسرائیل را برای همیشه از بین بردند و آبروی اطلاعاتی و امنیتی آن را به سخره گرفتند لذا وقتی می‌بینند در این جنگ بیش از سه ماهه دستاوردی ندارند، جبهه مقاومت و مردم بی دفاع را نشانه رفته‌اند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: دشمن همانطور که در غزه زن و کودک را به خاک و خون می‌کشد، در جغرافیای اسلام مسلمانان را به خاک و خون کشید. ترورهای رسمی را آغاز کرده، شهید سیدرضی موسوی یکی از نشانه‌های اوست.

وی اظهار کرد: مجاهد حماس را در لبنان به شهادت رساند و فرمانده‌های عالی رتبه حشدالشعبی را در عراق ترور کرد و در کنار آن زن، کودک و مردم بی دفاع را در کرمان که پایتخت مقاومت است، به خاک و خون کشید.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: گرچه کار آنها به لحاظ نظامی و اطلاعاتی اهمیتی ندارد، اما بر پیکر جهان اسلام خسارت وارد می‌کند.

وی بیان کرد: این‌ها حرف از حقوق زن و زندگی می‌زدند و در سال گذشته دیدیم کشور ما را با شعار دفاع از زن و زندگی به آشوب کشاندند، والله با زن مخالف هستند؛ درصد بالایی از این ۸۵ شهید گلگون کفن ما زن‌ها هستند. والله با زندگی مخالفند زیرا زندگی عادی شهروندان ما را نشانه رفته و افرادی که به زیارت رفته بودند را به خاک و خون کشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: درصد زیادی از شهدای ما کودک و تعداد قابل توجهی از اتباع هستند. جنایتکاران خون شیعه و سنی را در کنار هم ریختند. اینها با سنی و شیعه مخالفند.

وی با بیان این که امروز مردم کرمان شهدای سنی و شیعه را تشییع می‌کنند، گفت: دشمنان به کسی رحم نمی‌کنند، کودک کشی و زن بی دفاع و مردم میانسال را به خاک و خون کشیدن، با کدام موازینی که اینها از آن حرف می‌زنند، همخوانی دارد؟

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: ملت ما با این کشتن‌ها و شهادت‌ها بیدارتر خواهد شد و پای پرچمی که ملت ایران با افتخار در دفاع از ارزش‌های الهی و اسلام بلند کرده، ایستاده و خون شهدای نازنین ما این پرچم را هر روز برافراشته تر خواهد کرد و ان‌شاءالله آن را به دست حضرت ولیعصر(عج) خواهیم داد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با تقدیر از مقام معظم رهبری برای همدردی با مردم کرمان، در ادامه بیان کرد: مردم منتظر برخورد قاطع با عوامل و پشت صحنه این ماجرا تا آخرین منشاء به دست سربازان و جوانان تیزهوش و شجاع این کشور هستند، حتما دشمنی که طراحی کرد، مجازات خواهند شد.

امام جمعه کرمان با تشکر از ریاست جمهوری که به خاطر احترام به شهدا و مردم استان به کرمان سفر کرد، گفت: از معاون رئیس جمهور، فرمانده سپاه پاسداران، وزرای کشور، بهداشت، اقتصاد، رئیس بنیاد شهید و ... همه کسانی که به کرمان سفر کرده، به عیادت مجروحان رفتند و به خانواده شهدا سرکشی کردند، تقدیر می کنیم.

وی بیان کرد: این حادثه ضمن اینکه ما را بیدار کرد، به ما فهماند هر انسان آزاده‌ای که دل در گرو انسانیت دارد، باید هر حرکت کوری را به مسئولان اطلاع بدهد؛ ابعاد این حادثه بعدا برای مردم روشن خواهد شد که چگونه این حرکت انتحاری را انجام دادند و لازم است مردم هر حرکت مشکوکی را هر جا دیدند، به مسئولان اعلام کنند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه باید مراقب بود که دشمن برای ما نقشه‌ها کشیده، در ادامه بیان کرد: دشمن نمی‌تواند بلندآوازگی حاج قاسم را بعد از شهادت ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه برخی از افراد مشهور و برخی مجبوب می‌شوند که این دو لوازم خاص خود را دارد، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال در راه خدا مبارزه کرد و جنگید و در کنارش سردارشهید پورجعفری بود که لحظه‌ای فرمانده خود را تنها نگذاشت و در همه لحظات خطر در کنار شهید سلیمانی بود.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی مرد میدان و به استقبال خطر رفتن بود و هشت سال دفاع مقدس مردانه در سخت ترین شرایط جبهه، لشکر پیروز ثارالله را فرماندهی کرد و وقتی دید امنیت مردم در خطر است، مردانه ایستاد و در جنوبشرق کشور به خوبی امنیت را برقرار کرد.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: میدان سخت دیگری که حاج قاسم در آن ماموریت پیدا کرد، دو دهه خود را وقف گسترش جبهه مقاومت در جغرافیای اسلامی کرد و در پرخطرترین میدان‌ها حصور فعال داشت.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی مشهور محبوب است و محبوبیت الزامات خاص خود را دارد و یکی از علت‌های محبوبیت به دانا بودن او بر می‌گردد. او دشمن، صحنه، زمان و دوست را می‌شناخت و تصمیم به موقع را می‌دانست.

امام جمعه کرمان گفت: برای خدا حرکت کردن، در خدمت انقلاب بودن، امام حاضر را با تمام وجود درک کردن، اخلاق و معنویت را تا جایی که در توان است، در وجود خود پیاده کردن و اخلاص، دارایی شهید سلیمانی است که او را محبوب کرد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی هر روز عزیزتر خواهد شد و نسل‌های آینده او را بهتر دوست خواهند داشت و هر چه دشمن تلاش کند فضا را ناامن جلوه بدهد موفق نمی‌شود. دیدیم بعد از جنایت تروریستی، گلزار شهدای کرمان به سرعت به حالت عادی برگشت. در ساعات اولیه حادثه مسئولان اطلاعاتی و امنیتی از مردم خواستند که بروند وگرنه مردم اصلا صحنه را ترک نکرده و نخواهند کرد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید